Thailand: över nu?

Kan ni förstå?
Jag är h e m m a igen. Det är helt sjukt.
Har varit hemma nu i 2 dagar och har inte ritkigt förstått det ännu. Allt är så läskigt likadant aom när vi åkte så jag börjar undra om jag kanske bara drömt de senaste 6 månaderna? Och bara fabricerat ihop hela bloggen?
Nej, så illa är det inte. Men den här känslan jag har i magen är något man bara får när man varit borta väldigt länge. Hade exakt samma magkänsla när jag 2008 kom hem ifrån mitt år i USA.

Aja, nog om det, och mer om underbara Thailand!
(Först så höll vi inte på att komma in i landet vilket gav mig lite ångest. Vi hade ju inget hotell för vi hade tänkt fixa det när vi kom fram. Men det tyckte inte den sura tullpolisen så vi gick springa in till informationen och kopiera en adress till ett random hotell i Bangkok någonstans. Så tänk på det när ni kommer till Thailand)
Vi bestämde oss för Lonely BeachKoh Chang efter att ha fått diverse rekommendationer från olika folk, plus att det låg bra och nära till Bangkok. Tog Givernment Buss 99 från flygpltsen till Trat där färjan till Koh Chang gick ifrån. Kostade 250baht och tog ungefär 5timmar.
Vi tog en taxi bort till Lonely beach och undersäkte våra olika alternativ. bestämde oss för att hyra en 3persons bungalow for 600 baht per natt. (typ 50Kronor per natt per person.)

Har spenderat dagarna med att sola, äta god mat, läsa, shoppa och bara umgås. Dock så blev ju Linnea riktigt sjuk och fick åka till sjukhus för att få antibiotika. Var en riktig downer på resan kan jag lova. Var liksom inte samma sak utan henne. Men så fort hon kom tillbaka blev det full-on med allt.
Victor från Gotland kom även han till Koh Chang och han hade med sig två till glada pojkar från Gotland och kan säga att vi hade riktigt underbara och galna kvällar. Jösses, we are legends. Allt som har med blåplaststolar kommer alltid ligga varmt om hjärtat.

Ska sätta mig och lägga upp bilder senare och fundera på vad jag ska göra med bloggen, och fundera på om jag ska starta en ny eller inte?

Ciao


(några snodda bilder)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0