Aussie preparations: försäkring

Fick en fråga om vilken försäkring jag har här nere.
Work and Travel erbjuder en reseförsäkring via Gouda som täcker det mesta. DOCK är denna försäkring svindyr. det är för att den gäller över hela världen, även USA och det är just USA som drar upp priset eftersom att det är väldigt dyrt att bli skadad eller sjuk i USA.

Jag skaffade en försäkring via mitt vanliga försäkringbolag Länsförsäkringar. De fixade ihop en försäkring som täcker allt från stöld, förlorat baggage, skador, sjukvård, arbetsplatsförsäkring och allt sådant för 1500kr för 6 månader. Den täcker även saker som fallskärmshoppning och dykning etc.
Självklart försöker Gouda säga det som att vanliga försäkringar inte täcker sådant, men det gör det. Tipset är ju bara att helt enkelt ringa sitt vanliga försäkringsbolag och prata igenom situationen med dem. Jag hade en jätte trevlig tjej som hjälpte mig med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0