Sydney: Rutin


Jag är så trött på svarta kläder. Jag vill aldrig mer tvingas bär svarta kläder. Usch för att vara waitress alltså.
Nej jag ska inte klaga. Men från och med i fredags har jag varit inne på min värsta jobb vecka någonsin. Jobba frdag tills nu på onsdag, är ledig från Fellinis torsdag o sen jobbar jag fre-sön igen. Okey, det kan väll vara bra, men samtidgt jobbar jag nu mer frukostbuffen på Menzies med.
Idag var det min första jobb dag där. Jag började klockan 7 imorse. Blev lite sen (trodde jag) så sprang genom Syndye imorse, men sen kom jag ändå lite tidigt. Lite knöligt att hitta dit, hotellet är lätt, men personal ingången ligger nere i tunnelbanan typ. Aja, jag åkte upp (kom på att jag mitt i all stress imorse hade glömt min namnbricka hemma.. oh no...) till Carrington restaurant och alla var så himla snälla och gulligt som jobbade där. Alla visste redan vad jag hette och de hjälpte mig en massa. Min huvudsakliga uppgift är helt enkelt att plocka bort disken, duka bordn igen och typ fylla på kaffemaskinen och liknande. Imorgon ska jag börja 05.30 (!!!) och då ska jag få lära mig hur man fyller på bufén och sådana saker. Men det ska nog inte vara några problem. Det är lite coolt att jobba på Menzies alltså, fast jag ska vara ärlig. De första 30minuterna funderade jag på att säga upp mig. Usch hade världens största klump i magen, men så känns det ju alltid första dagen på ett nytt jobb. Men sen lugnade det ner sig och jag slutade vara så nervös. Dock inser man verkligen vilken liten droppei havet man är på Menzies, jämfört med Fellinis där liksom JAG spelar en roll, men på Menzies är man liksom bara en av alla andra anställda. Men men. bra erfarenhet det med.

Vet att det var ett tag sen jag skrev. Vad har hänt?
Jag har mest bara jobbat tyvärr. men i lördags efter jobbet (förövrigt den värsta dagen på resraurangen this far, jag var ensam och sprang med tallrikarna typ..) I alla fall så mötte jag upp Sofie o Linnea i lägeheten för att vi skulle bege ss ut. De skulle egetigen åkt på en fest på en båt, men det blev en massa strul så det hände helt enkelt inte. Vi följde med några nya vänner vi skaffat här till Bondi för det var någon fest där. Dock var nog klockan framåt halv 3 när vi kom dit (jag slutade jobbet 00.00) så festen var slut. istället gick vi ner till Bondi Beach och doppade tårna i vattnet. Gud vilket upplevelse. alla där ute, om ni får chansen, tveka inte att ta en taxi till Bondi mitt i natten!


Nej nu ska jag lägga mig o sola lite balkongen. Är ensam för Linnea o Sofie jobbar. Lite tråkigt att vi springer om varandra hela dagarna. Men igår kväll kom de i alla fall och käkade på restaurangen så fick träffa dem lite iaf.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0