Sydney: Sooooooolen skiner


underbart solig dag i Sydney idag :)
kom precis hem ifrån Hyde park där Linnea, Sofie och jag suttit och planerat vår framtida resa. Så väldigt mycket vi vill göra, men då måste vi verkligen börja casha in lite pengar annars får vi väll åka hem igen.. :/ Aja, det löser sig nog ska vi se :) Idag får jag min första lön från restaurangen. Ska bli kul att se vad jag får, tror jag tjänar 14dollar i timmen, men som sagt det ska bli intressant. Lite tråkigt att behöva gå dit nu dock när det är en sådan fin söndag kväll. Skulle hellre sitta kvar i parken och sola.
Idag blev det i alla fall min första sovmorgon på väldigt länge. Har fått en vana att alltid gå upp 8 här borta. Oftast för att skypea med folk där hemma, men Anders är i köpenhamn så då fick jag lite sovmorgon :) det behövdes kan jag säga. Om man går upp 8 och sen börjar jobba vid 18 för att komma hem vid 23 så blir man väldigt seg kan jag säga. Igår efter jobbet hann jag i alla fall med att möta upp de andra brudarna på Forbes Hotel där det var "We love indie" kväll. Inte så mycket indie musik direkt, helt Ok stämning men inte så mycket bättre så gick hem ganska tidigt.

Igår morse skulle jag test jobbat på ett annat café, så gick upp tidigt, skypeade med mor o far och sen så klädde jag mig fint. Men när jag kom dit hade det blivit något mess up så jag skulle visst inte alls provjobba där.. så det var bara att gå hem igen. Men jag ville hitta på något innna jobbet så jag ringde jennie och vi gick till Sydneys Museum of Contemporary Arts. Ett ganska litet museum, men det var riktigt bra och rogivande. Blev en promenad genom staden med eftersom det ligger borta mot operahuset. Och som den backpackern jag är så hade jag såklart med mig min mapp med CVn så kunde lämna ut några på vägen. det är bra att förena nytta med nöje helt enkelt. :)
Nej, nu börjar visst tiden springa ifrån mig. Måste hinna byta om och hinna till tunnelbanan och ta mig till jobbet nu. :) Är väldigt pepp i alla fall, det beror nog på att jag sovit ifatt lite nu! Imorgon är jag ledig med. Ska på en jobbintervju, men hon som ringde skulle maila mig all info, vilket hon inte gjort, så måste nog ta o ringa henne tidigt imorgon!

ciao (som marco skulle säga).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0