Sydney: Just idag är jag glad


Igår, jag i mina nya underbara fjäder örhängen. Imorse, en stor kopp te :)

Har glömt att berätta en jätte rolig grej.
Jag var ju på en intervju i måndags på The Menzies Hotel. Menzies är ett jätte fint hotel. Det finns 5 restauranger och 3 barer i hotellet. Entrén är helt amazing med en jätte stor kristallkrona.
Jag hade som sagt en intervju där, han som intervjuade mig hade kostym på sig och jag kände verkligen inga förväntningar inför jobbet för jag hade liksom inte ens chans ändå att få det där jobbet. Intervjuen gick jätte bra, vi satt och skrattade massor och det kändes bra. Men som sagt, jag är väll inte direkt kvalifiserad att få vara servitris där. Hotellet tillhör Accor group som har hotel över hela världen.  I alla fall, dde skulle ringa tillbaka i veckan efter att ha kollat mina referenser. (Måste tacka Hoff som tydligen gett mig en bra referens)
I alla fall, igår firade vi Jennie som fyllde 20. Började med kaffe på starbucks och sen gick vi på stan, lunchade på Hyde park café och avslutade kvällen på underbara Sidebar där det var liveband.
Under vår lilla shoppingrunda lyckades sofie och jag hitta ett par underbara klackar som var nersatta och sen fick vi reda på att de bara kostade 10dollar SWEET. och ännu bättre, Sofie hade en voucher på 10dollar, så GRATIS skor.

Men det jag skulle komma fram till i alla fall är JAG FICK JOBBET!!!!!!!
Jag kan fortfarande inte förstå det här. De ringde där ifrån och det var en kvinna som lät väldigt formel. Jag tänkte att nu ringer de typ för att tacka mig för att jag sökt, men att de hade någon annan redan. Sen bara "Congratulation , we want to offer you the position". JAG DOG!
Jag typ var helt chockad i typ 1 minut. Jag förstd liksom inte. Men på måndag i alla fall ska jag på ett informations seminarium och sen får vi se när jag börjar. Men jag ska jobba morgon och lunch där så jag kan behålla jobbaet på Fellini.
Det känns fortfarande för bra för att vara sant och man vill ju inte ropa hej för tidigt, så Ta i trä nu allihopa så att allt går vägen.

Idag har vi varit på Sydney Fishmarket. Blev Barramundi (vitfisk), pommes och tigerräkor till middag. Och så hade vi bautastora jordgubbar doppade i choklad. Jösses säger jag bara. var såååå himla sugen på Lobster. Men det var lite väl dyrt. Kanske i framtiden kan man unna sig något sådant men först måste det jobbas!
Ikväll ska vi tillsammans med "familjen" gå och kolla på nya Harry Potter filmen på IMAX bion nere i Darling Harbour!! Exalterad!!!
Och imorgon bitti har vi planerat att ha en långfrukost och baka scones och ha oss på morgonen :) längtar redan.
Nu ska jag nog käka lite bröd md Chevré ost på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0