Sydney: Day 15 (kanske?)




mina mina snygga resekamrater på Bondi Beach.


Mina underbara långklänning som jag fyndade för 15 AUD (typ 100SEK) här om dagen. Lever i den just nu. Perfekt när det är lite kyligare här i Sydney som det varit på sista tiden.

Idag har det dock varit sjukt varmt ute, men tyvärr jobbade jag frukost och lunch på restaurangen. Linnea var med i typ 1h och test jobbade men det var ganska lugnt just då så hon fick gå hem igen. Sen blev det galet mycket folk så jag sprang fram och tillbaka med menyer, beställningar, mat, bestik och allt hela tiden. När jag gick vid halv 3 hade jag jobbat NON STOP hela tiden. jösses. Dock gillar jag att jobba där en massa, i alla fall när det är mycket att göra, tycker det är mycker roligare när det är lite sressigt så man alltid har något att göra. Dock så kommer jag nog jobba kväll från 18 onsdag, fredag, lördag och söndag, vilket inte är så mycket så får ta o bege mig ut och leta efter ett till litet jobb kanske, det bästa vore att få jobba frukost och lunch på något att café typ, gärna ett som ligger närmare så man inte måste gå i 30-40minuter.
Imorgon ska jag gå upp typ 6 för ska möta Jennie vid 7 och sen kvart över 7 går vår buss mot Blue Mountains :) Är så galet sugen på att komma ut ur staden ett tag och se lite natur.
Nu är det fullt i lägenheten igen, de holländksa killarna kom hem igår efter att ha varit i Canberra och jobbat och direkt blev det mer liv här i lägenheten. Dock är det underbart, vi har världens underbaraste rommies. De är riktigt sköna. Vår favorit är ju lugnt Scotty som fixat jobb och grejer åt oss!
Ikväll ska vi laga svenska köttbullar till alla här (det blir en del kan jagtänka mig). Så önska oss lycka till!

Efter jobbet idag mötte jag upp Linnea och Sofie i Hyde Park där de satt och solade och det är en jätte stor matfestival där. Grymt fint! Sen blev det chill hemma här på balkongen med brudarna och Scott :)
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0