Sydney: Day 2


Min plan är att ta en bild varjedag på mig själv och se hur jag förändras över de närmaste 6 månaderna.

söndag här nu då.
Igår gick vi ut här i Sydney och vi träffade 9 svenskar. usch. Inte något emot dem, men man är ju inte på andra sidan jorden för att hänga med svenskar. Varav 5 av dem är gamla katedralare..
Dock hände en till väldigt random grej, vi lämnade Scubar för att bege oss mot Sidebar och mitt på gatan stöter vi in i Duffy som bor på hosteller bredvid oss. lite värld.. Blev en massa dans på Sidebar som var riktigt kul. Testade även en australiensisk "Snakebite" som är hälften öl, hälften cider och sen lite hallonlikör. Väldigt speciellt och gott.
Sen idag har vi gått en liten sighseeing . Verkligen bättre väder idag kan jag lova! Idag kunde man liksom ha shorts på sig och det blåste inte lika mycket.
Vi gick hela George's street och fönstershoppade och sen kom vi hela vägen bort till Circular Quay där Opera huset och Sydney Harbor bridge ligger. Det var jätte vackert när opera huset lystes upp av kvälls solen. Dock var operahuset intealls lika vitt som jag trott det skulle vara. men men.
Sen ikväll har vi bara chillat, imorgon ska vi upp tidigt för klockan 9 ska vi ses o gå till Work and Travels kontor för ett långt informations möte. Förhoppningsvis så kommer vi få en massa hjälp med att hitta en lägenhet och jobb.
Hittade idag en kurs som utbildar en till barista (kaffe grej alltså) är jätte sugen på att gå en sådan kurs för jag skulle verkligen verkligen verkligen vilja jobba på ett starbucks här. Den kostar dock 110AUD så det är ju gasnka mkt. men det kan nog vara värt både här och sen när man kommer hem. Får fundera lite på det och sen rådfråga folket på kontoret imorgon.
Ska försöka ladda upp lite bilder nu men internetet är såååå segt.. men får försöka i alla fall.

En sak som jag saknar med sverige är vårt toa papper. Här är det super tunt och går sönder typ hela tiden :(
En annan sak jag älskar med sydney är att det är jätte rent. INGEN slänger saker på marken så det är jätte fräscht överallt. Stort plus för det. Jag tror nog Sydney kan vara världens vackraste stad och jag är helt kär i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0