Sydney: Day 4


En bild ifrån igår istället för då såg jag mycket piggare ut än jag är idag. Plus att det var galet fint väder igår, men idag har det varit mulet istället :(
Igår satt vi ute och käka en subway macka nere vid darling harbour och njöt i solen. På 15 minuter så hade vi redan börjat bli röda! Helt galet. Visst att ozonlagret är som tunnast just över Australien, men det där var galet. Så idag har jag införskaffat SPF30 sollotion som ska skydda min kropp.
Vi har precis bokat in oss 2 nätter till här på YHA Sydney Central, det gick på 64AUD vilket är ganska mycket om man ser till andra hostel. Visst det här är nog sydneys finaste hostel, det ser mer ut som ett hotell och har världens underbaraste personal. Men vi är snåla backpackers. Och det är helt fullbelagt här så vi kan inte bo kvar heller. Istället har vi nu bokat in en vecka på Elephant backpackers som ligger borta vid Royal Botanic gardens närmare Opera huset och Potts Point. Blir lite kul att få se ett nytt område och se vad vi tycker om det hostellet och det området.
Det märks Verkligen att det börjar bli fullt här i sydney med Backpackers. Det är mycket svårare än vi trott att hitta en lägenhet och tyvärr var inte WT kontoret här nere jätte bra med att hjälpa oss. De mer eller mindre sa att det inte går för 3 pers att skaffa lägenhet, att vi typ måste hitta en till person. Men vi ska allt lösa det här. Imorgon har vi en vsning på en lägenhet (pytte liten) här mitt i sydney. får se hur den ser ut och så. Vi skulle åkt till Bondi, men visningen var visst klockan 2 så vi får stanna i stan. Kanske att vi hinner dit efteråt? Hoppas hoppas.
Än så länge har vi heller inte hittat något jobb, men vi söker på. Just nu lutar det väldigt mycket åt någon form av lager jobb. vi fick möjligheten att EN av oss kunde börja jobba imorgon på ett julpyntslager. Men ingen av oss var direkt sugen på att vara separerade från de andra 6 dagar i veckan mellan 12-21. Så vi letar vidare helt enkelt!
Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag berättat om vad vi gör här..
igår var det Crabrace kväll på Scubar som ligger precis här under vårt hostel. Det var en riktigt riktigt rolig kväll helt enkelt!
Förövrigt måste jag bara säga att jag älskar hur trevliga alla är i Aussie. Jag förstår varför de säger att Australiensare är välrdens trevligaste folk. De är alltid så trevliga och hjälper en med allt och ger tips om allt!

Ikväll så sitter jag på hostellet och myser lite och är trött. Linnea och Sofie drog till The Gaff med några andra svenskar. Får höra imorgon om det var kul eller inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0