Aussie countdown: 14 days aka 2 VECKOR!!


Sydney by night.

Det är såhär det kommer se ut när vi anländer till Sydney fredagen den 15 oktober 2010. Vi anländer nämligen till Austrlien klockan 21.00 och sen ska vi ta oss in med en representant från WTC till vårat hostel YHA.
Idag är det exakt 2 veckor tills vi åker, det är även exakt 2 veckor tills Anders och jag firar vår 1års dag - that's right, jag drar till Austrlien precis på den dagen.. Han är tvungen att åka ner till kalmar igen för att tenta imorgon, så igår hade vi en riktigt fin date, med middag på Ginghis - underbart <3

Tänkte att det är dags för att främja allmänbildningen lite till och ge sig på Sydney.
Sydney är Austrliens största och mest befolkade stad. Austrliens Stockholm, fast det Inte är en huvudstad.
Idag är det runt 18 grader varmt i Sydney.
King's Cross, Oxford Street, Darling Harbour, Circular Quay och The Rocks är områdena man ska bege sig till för utelivet. Och för live musik är det Newtown och Annandale som gäller.
Det bor "bara" runt 4,5 miljoner människor här, kommer inte vara ett dugg annorlunda ifrån Grebo måste jag säga. :P

Kommentarer
Postat av: Tobi

Du vet väl att King´s Cross är Sydneys hordistrikt? Iofs bra om ni hade tänkt att tjäna lite extra pengar...

Och bäst nattliv är ju helt klart inne i centrum, dvs gatorna runt omkring George Street.

Mitt tips är att bo i södra änden av Hyde Park, där finns många billiga hotell och det är gångavstånd till det mesta.

Sen är jag lite förvånad att du inte nämnt Blue Mountains nånstans, Australiens motsvarighet till Grand Canyon.

2010-10-07 @ 16:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0