Aussie countdown: 19

Innan man packar sin kappsäck och drar iväg till andra sidan jordklotet så måste man ju ha något att fylla väskan med. Har gjort lite små inköp för att förbereda mig oredentligt.
Följande har jag köpt än så länge.


Ett par Reebok Easytones från Stadium. Behöver ett par bra skor att kunna gå långt i, och om man ska jobba och springa runt på en restaurang kan det kanske passa och vara skönt med dessa. Jag tror nog att det aldrig är fel att investera i ett par bra skor. Dock är ju träningsskor alltid så jäkla fula, har extrem fobi för dem, men svarta var i alla fall lite snyggare.

Har även skaffat en Sovsäck från McKinley (700kr)  som är pytteliten och väger 600gram. Den är tillför lite varmare klimat vilket passar inför Aussie. Det är riktigt smidigt att ha med sig den eftersom att när man tar in på hostels och liknande så har man ju inte täcke och lakan med sig direkt. Den var lite dyrare än andra sovsäckar, men det blev den eftersom den är så liten och smidig!
Sen behövs en flightbag till väskan. Min blev även den McKinley (350 kr). Ganska viktigt så att väskan inte tar så mkt skada när den hanteras på flygplatserna.
Ett litet sykit kan ju även vara händigt att ha med sig.
Och såklart måste jag ha en svensk flaga på min väska. Hittade dem på Ohlssons Tyger.

Jag har även skaffat en Mini-pc inför resan för att kunna updatera bloggen och skype-a med folket och familjen här hemma. För mig blev det en HP Mini -210. Den är riktigt smidig och liten vilket passar inför resan :)

Det är lite av de saker jag skaffat inför Aussie. Kanske är lite till hjälp om någon inte alls vet vad som behövs skaffas.
Idag är det bara 19 dagar kvar! det firar vi med en drink på krogen ikväll :)


Kommentarer
Postat av: sarah

Hej!

jag råkade hamna på denna sidan när jag letade efter bra info inför min resa ska själv ska åka till Australien den 19:e oktober med work&travel:)

Min kompis som varit där innan varnade mig för "bedbugs" på de hostels där man får ha sovsäck...kan vara bra och veta att de finns:)

2010-10-05 @ 22:13:21
Postat av: Helena

Hej! Använde du din sovsäck mycket när du var i Australien? Är det värt att köpa en? Hade du några problem med bedbugs?

2011-11-08 @ 20:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0