Aussie countdown: 21 days = 3 VECKOR!!!


Såhär ser tydligen en riktig Tasmanian Devil ut. Visst ser den ut som en söt liten björn?
Men låt er icke luras av den söta förpackningen. De ger ifrån sig dödskrik, attackrer djur som håller på att dö och är däggdjuret som har de starkaste käkarna. De kan krossa ben med sin käkar och bita igenom vad som helst. Deras käkastryka är starkare än hos en krokodil.

Igår var det exakt 3 veckor kvar till vi åker. Jobbade troligtvis min sista dag på Göta Kanal för säsongen och det var riktigt trevligt, ett bra avslut på en lång kanalsäsong.
Men av någon anledning blev jag jätte ledsen igår när jag började tänka på hur kort tid det är kvar fram tills vi åker. Misstolka mig inte nu, jag är JÄTTE exalterad över att åka. Längtar varje dag och vet att det kommer bli det roligaste äventyret jag gett mig ut på och jag Måste helt enkelt åka. Att stanna kvar i Sverige och vara arbetslös ett helt år skulle ta kol på mig. Men ändå. Att åka ifrån familjen kommer vara tråkigt och ännu värre, att åka ifrån Anders kommer vara helt förjävligt helt enkelt. Jag vet att jag kommer klara det, herregud jag klarade ju av att lämna allt i ett helt år för att åka till USA när jag bara var 16 år. Men som sagt, det kommer inte vara kul att lämna för det. Idag har jag skärpt mig dock, jag har en massa år till i livet och familjen och Anders kommer ju inte försvinna. Jag måste göra det här helt enkelt! och det kommer bli underbart.
Dock vet jag av erfarenhet att de första två timmarna av resan från att jag lämnar alla och går igenom säkerhetskontrollen så kommer jag vara ett vrak som tror världen kommer att gå under. Så Linnea och Sofie får helt enkelt vara beredda med näsdukarna där! (hahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0