Aussie countdown: Väskan


Vad är numero uno när man är backpacker? jo en backpack så klart - doh.
Har lite ångest över faktumet att man ska packa ner allt man kan tänkas behöva i en liten ryggsäck bara. (jämfört med min 50kg till usa för två år sedan). Men får se det som en karaktärsbyggande uppgift.
Har investerat i en Haglöf Sec 65L. Alltså en ryggsäck på 65 liter. Det är nog lagom tror jag, för lite hade väll vart en 55L väska, och för mycket än på över 80L.
Jag stod och pressade en stackars kille på Intersport om information i uppåt 40min. Jag testade varenda väska, bar om kring den, drog i remmar och kollade vikter. (Vi får ha med oss 20kg till Aussie). Den här väskan är inte en direkt vandringsryggsäck utan mer en resväska fast i ryggsäcksformat. Det är inte den ultimata säcken om man ska bestiga Mt Everst. Men nu har vi ju inga direkta planer på att bestiga några berg under vår lilla resa, så vi ska nog klara oss. Dock är den smidigare än att dra runt på en resväska när vi ska flytta runt mellan hostels och sådant.
(Förresten, får man bestiga Ayers Rock? Det måste jag kolla upp..)
En bra sak med den här väskan är att den går att öppna som en fotbollsbag, alltså hela framsidan så det är lättare att få upp det man behöver. Den var inte direkt billig tycker jag inte, 1700 riksdaler, fast den var nedsatt. Men Haglöfs känns som ett ganska säkert märke som har fått bra kritik på de forum jag läst.
 
Jag hoppas den ska fungera bra, jag får återkomma med en recenssion av väskan sen när jag använt den.
Nu kommer bara det svåraste, VAD SKA JAG HA MED MIG???

Kommentarer
Postat av: Tobi

Nej, man får inte gå upp på Ayers Rock.

Viktigt att ta med (förutom pass, pengar osv)

1. Öronproppar

2. Mobil (där har du musik, väckarklocka, vanlig klocka mm i ett)

3. Guidebok (men absolut inte följa den slaviskt)

4. Hänglås (kombination)

5. Så lite kläder som möjligt (köp på vägen om du behöver)

6. Korkskruv

2010-09-28 @ 02:45:03
URL: http://tobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0