Aussie countdown: Bonanza av bra länkar!



Sitter och läser på om vad man kan hitta på nere i Sydney. (kollar först och främst på sydney eftersom vi kommer befinna oss där i ett par månader i början av resan).

En bra sida är Visit New South Wales.

Bland annat finns det en marknad vid namn Becky Sharps Vanity Fair Vintage Fashion Market en gång i månaden. Där kan man fynda en massa märkes skor och kläder!

Någon söndag måste vi helt enkelt bege oss till Bondi Market där de verkar sälja det mesta och ha en massa nya designers. Och jag älskar marknader! (sen kan man ju passa på att hänga på Bondi Beach då med.. mohaha)
En annan second hand marknad är Rozelle Market som måste besökas.
Och för att vi ska hålla bikini formen finns Sydney Sustainable Market at Taylor Square som är en grönsaksmarknad så att  Linnea kan laga god mat! (Ja för Linnéus kommer få laga maten efter brakmiddagen hon bjöd på häromveckan).

Helgen vi anländer är det Sydney Vintage Clothing Jewellery and Textile Show. fast jag vet inte riktigt om vi kommer orka något sådant efter 30h på ett flyg. Men ändå...

En annan bra sida är: sydney city search
Där finns det bland annat tips på bra klubbar och barer, The Ivy (som jag redan hypat), Absinthesaloon, the flying squarell etc etc..
Även en massa om olika Aussie Music festivals.

Time Out Sydney är typ den grymaste sidan som berättar dag för dag vad som händer i Sydney!
Den 11e December kommer ingen mindre än underbara Jack Johnson till Sydney!!!

Vet att det kanske är lite knäppt att lägga upp en massa länkar nu såhär. MEN sen när jag sitter där i Sydney och vill kolla något så har jag länkarna här på bloggen och kommer hitta dem fort :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Jäklar vilka bra länkar Anna! TACK! :D haha

2010-09-22 @ 00:03:13
URL: http://twogirlsinaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0