Aussie countdown: 17 days (jobb länkar)


Är lite besviken idag. Hade hittat en jätte bra apartement rental inför Sydney som hette Sleeping With the Enemy. Var verkligen det ultimata boenden för oss som inte ska bo där så länge, men ändå så länge att det inte lönar sig med att bo på vandrarhem hela tiden. Men men, om man mister en kommer tusen åter? Right?
Har precis skrivit mitt Austrliensiska CV. Svårare än jag trott, eftersom mallen i Handboken inte var likt mitt CV som jag har här hemma. men men.. det ska väll fungera.




Jag har ju varit inne på det här med länkar redan innan så tänkte fortsätta med lite andra länkar jag hittat som kanske kan vara till belåtenhet för någon.

Eftersom vi alla kommer vara shark buiscuits där nere så är Liquid Addiction en bra sida. De beskriver sig själva som The Surfer's Travel guide, och har listat allt om surfing som är värt att veta. Varenda strand!

Den 26e Januari i Sydney, och den 30e Januari i Melbourne kommer Big Day Out. Med en massa bra band som Ratatat, LCD Soundsystem och MIA m.fl. Sweetness!
Och den 5e februari kommer Lanewayfestival till Melbourne!

När det kommer till mobiler så är de stora mobilleverantörerna Telstra, Optus, Vodafone, Virgin och 3. Vilket är bra eftersom det första jag ska göra när jag kommer ner är att plocka ut mitt svenska SIM-kort på direkten eftersom att räkningen man kommer få annars inte kommer vara att leka med. Jag har hört från folk som varit i Aussie innan att deras simkort passar i våra mobilen så man slipper klippa i dem för att få dem att passa!

I Australien behöver man inte betala dricks på restauranger men det är väldigt vanligt att man gör så ändå. Vanligtvis mellan 5-10%.


Tipset jag hört för hur man hittar jobb är att läsa tidningar, höra med andra back-packers och anslagstavlor. Annars kommer här några länkar som kanske kan hjälpa till.
Career One
Face2Face fundrasing
Gumtree
My Career
Rectruit Oz
Seek
Travellers at Work

Vem vill inte springa runt och svettas i värmen och plocka frunkt? Då finns följande:
Harvets Trail
Workabout Australia

Grunt Labour


Kommentarer
Postat av: sunsoffi

OH MY! Vi MÅSTE helt enkelt gå på big day out och Laneway! The XX kommer till Laneway och jag kan inte missa dom! WIIIIE. får se till att skaffa biljetter :D

2010-09-27 @ 18:13:54
Postat av: sunsoffi

på big day out kommer crystal castles med! wihooo

2010-09-27 @ 18:54:12
Postat av: Frida

Hej! Vad roligt jag hitta din blogg, jag och en kompis åker om 18 dagar till Australien. (:

2010-09-29 @ 09:28:06
URL: http://fridaoemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0