På resande fot: Cairns

MITT INTERNET FUNGERAR!!! typ... eller efter att ha installerat om en miljon gånger och hållt på att ändra en massa inställningar så fick jag det att fungera. Men då är täckningen så dålig att det ändå inte går att komma in på internet. Men det är en liten vinst för mig i alla fall! Teknik-guru på CV:t från och med nu?

Sista veckan i Sydney blev det väldigt mycket mysigt häng med Hyde Park gänget. Efter vår lilla rundvandring så blev det på kvällen middag. Eller det blev ganska sent för de stänger så sent, så först lite vin och sen tog de med oss till en korean barbq. Världens mysigaste verkligen. Man beställer in mer eller mindre rå mat och sen så tillagar man det själv på bordet. Vi käkade någon skaldjurssoppa (åt för en gångs skull musslor och ostron och gillade det.) bönröror, pork och beef och massa ris. Tror vi kom därifrån först efter klockan 1 och två flaskor Cabernet Sav senare. Var så galet mätt! Verkligen en restaurang att rekommendera, ligger på Pitt st nära korsningen Liverpool St fast inne i gränd lite. Är så glad att vi träffat Hyde folket för de tar med oss på sådana saker som man aldrig skulle testat annars. Skulle aldrig få för mig att sätta mig på den restaurangen om det inte tipsat om den liksom.
Samma sak så i lördags hade vi en liten hejdå middag med hela gänget. Bordet var bokat på en japansk restaurang vid Market City. Var lite nervös innan för de pratade om hur vi skulle sitta på golvet. Gulp. Jag med min pensionärskropp. Men när vi väl kom dit till vårt privata rum (vi var 15pers) så visade det sig att det fanns ett hål under bordet typ så man kunde ha benen där. Pjuuh.. Världens mysigaste restaurang och vi satt i ett eget rum som var väldigt japanskt och man var tvungen att ta av sig skorna när man gick in. Coolast var att när man beställde så kom det inte någon servitris och tog beställningen, utan istället fanns det skärmar på väggarna som man knappade in vad man ville ha på och så kom en servitör med det sen. Väldigt high-tech - måste vara japanskt. Vi spenderade nog 3h med att äta mat. Vi beställde in en massa små rätter som alla delade på. Väldigt mycket sushi men även friend rice, noodles, någon soppa, kött m.m. Jag beställde in en soft-shelled crab sushi roll för jag var så sugen på krabba. Själva krabban var friterad men jag åt glatt på. Insåg senare vad softshelled crab innebär. JAG ÅT EN HEL KRABBA - SKAL OCH ALLT! Liksom det är en spciel sort som har mjukt skal så jag åt upp hela grejen liksom. Väldigt speciellt och väldigt gott. Efteråt blev det lite drinkar hemma hos Serdad och sen gick vi och träffade våra holländska roomies som var på Cheers. Övertygade dem att gå hem med mig för jag var trött och alla behövde sova. Men innan dess ville de ha pizza, så vi gick till stället på hörnet. Medan de står och äter så ser jag en kille på gatan som jag verkligen tror att jag känner igen. Så jag säger till Pieter "I think he went to my high school but it cant be possible". Men mycket riktigt visar det sig att det är en Katedralare som står där. Världens är för liten.

Innan kvällen på japanska restaurangen så jobbade jag mitt sista pass på hotellet. Efter det så kände vi att vi var tvugna att ta vara på den fina dagen så vi begav oss till Cogee beach. Underbara plats säger jag bara. Väldigt avslappnande att bara ligga på stranden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0