På resande fot: me and my sisters

Just nu har vi det gansa mysigt måste jag säga. Vi ligger alla tre bredvid varnadra i Linneas dubbelsäng (hon lyckades vinna den enda dubbelsängen i rummet), Sofie och jag surfar lite och Linnea ligger i mitten och läser.
Har svårt att tänka mig hur det kommer bli att komma hem och inte vara runt de här två brudarna 24/7. VI har spenderat 5månader så nära inpå varnadra så det kommer verkligen bli ett stort tomrum när vi skiljs åt igen. Nej usch, jag vill inte ens prata om det. Jag har ju fått 2 systrar här och jag vill inte separeras från dem.

Igår checkade Victor ut och åkte till Thailand. Ska träffa honom igen på Koh Chang när han kommer dit. Istället checkade det inte en medelåldersman i vårt rum. Jag vet inte vad dett är för tur vi har, men det är banne mig alltid medelåldersmän som checkas in i våra rum. Kan de inte typ vara lite snälla i receptionen och tänka sig att det kan kännas en liten smula konstigt att dela rum med gamla män när vi är 3 tjugoåriga tjejer?
Fast iofs så verkar han som checkade in nu vara ganska schysst så ska inte döma ut honom på det viset.

Igår tog vi en riktig slappis dag. Det blir det så lätt nu när vi är tillbaka i Sydney för vi har redan sett allt. Det är liksom ingen kick att alla skyskrapor och andra byggnades längre. Så vi slappade mest, hade varit ute och dansat på World Bar kvällen innan så var lite mör i kroppen. Slutade med att vi somande runt 15 tiden och vaknade med ett ryck 18.00. Inga problem egentligen, förutom att vi hade stämt träff med en Linköpingsbrud, Emelie, som hade läst min blogg. Så det blev snabbdusch och snabbkok av spaghetti och tomatsås för att sedan bege oss till hennes lägenhet vid De La France. Där joinade även lilla Jennie och så blev det lite förfest med Emelies roomies. Sen bars det av till Side bar för en sista Side Bar onsdag och kolla på bandet. Snacka om att vi var besvikna på att Dan inte sjöng... attans. Men annars var det en redigt tervlig kväll på alla vis. Avslutades med lite natta mat på Hungry Jacks innan vi började att vandra hemåt mot hostellet. (Saknar vår centrala lägenhet).

Blev riktigt sugen på att tattuera mig igår. Har alltid haft ett sug att göra det. Men om jag gör det så kommer jag inte kunna bada i Thailand och typ inte sola. Det skulle vara väldigt illa. Men är så sugen...

Idag ska Sofie och jag ut och shoppa lite på staden. Inte så mycket, det finns det inte pengar till. Men de rear ut alla sommarkläder här nu eftersom höstmodet börjar komma till alla affärer.

Nej, ångrar mig lite nu om det jag sa att vår nya roomie verkar cool. Han är en sådan som ska ta kontakt hela tiden. Jösses dags att överge rummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0