På resande fot: Sydney Darling, I'm Home!!!


Försöker anama surflooken så bästa jag kan. Saltvatten hår är i alla fall check på!

Sitter just nu på Greyhound bussen ner mot Sydney. Har en lite klump av förväntan i magen. För det känns verkligen som att vi åker hem just nu. Sydney var vårt hem i 3 månader och det är verkligen home away from home. Här kan vi alla gator, vet vart man hittar saker och det är en del av vårt liv. Här är vi inte tursiter. Här har vi vänner. Vår gamla lägenhet. Våra gamla jobb.
Det känns helt galet att komma hem helt enkelt.
Kommer bli så jäkla kul att träffa alla gamla (och nya) kompisar igen. Prata om resan och allt möjligt.
Återuppleva Sidebar onsdagar och gudvetvad.
Svårt att ens tänka sig hur det kommer bli att komma tillbaka till Sverige igen. Visst att jag redan gjort det en gång förr när jag kom hem från USA efter ett år. Men jag har en känsla av att det kommer bli annorlunda den här gången. Då var jag 16 år. Nu är jag 20 och (klyshigt nog) känner jag mig så vuxen. Vi har klarat av så mycket här nere, vi 3 tillsammans, och nu känns det som att vi skulle kunna klara av vad som helst.
Som Lotta sa "det är inte klokt vad mycket jag kan". Så känns det. det må kanske vara hybris, men det känns bra att vara oövervinlig just nu!
Nu är det bara ett par timmar kvar tills vi är tillbaka i vår hemstad.
Spännande.

Sydney Darling, I'm Home!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0