Sydney: 80 dollar och en dalahäst

Så då har man firat jul i Sydney och det känns ärligt talat som att det inte ens varit någon jul.
Spenderade julafton med att först jobba på hotellet och sen jobbade jag fram till midnatt på Fellini.
Nästa dag, juldagen, Australiens stora jul dag så var jag helt slut så degade mest fram tills att jag skulle pallra mig till Fellini. Skulle börja jobba klockan 18 så jag la mig o sov för att få lite extra krafter. Somnade och vaknade 10 över 4 av Sofie som ringer och säger att jag ska komma in till 17 istället. Yes, 50minuter på mig. Och då hade jag ännu inte ätit någon mat. Men fick mig lite Fettuchini Bosciola på Fellini och sen började helvetet.
Vi var den enda restaurangen i hela Darlinghurst/Kings Cross området som var öppet och rycktet spred sig så från halv 6 till 22 var det helt fullt. Vi fick be folk att inte äta hos oss för det blev typ 1h väntetid på mat. Jag har lite av en blackout mellan 7 och 9 för att jag konstant sprang fram och tillbaka med beställningar, dricka, bestik, disk, mat och notor. Jösses säger jag bara. Var helt färdig igår kväll när jag kom hem runt midnatt.
Dock på 2 dagar har jag fått runt80 dollar i dricks PLUS att jag fick en liten dalahäst av två killar på julafton för de tyckte så synd om mig som var tvungen att jobba på min julafton.
Idag var första gången som jag Sofie och Linnea var ledig en liten stund tillsammans så imorse kunde vi äntligen byta julklappar. Fick så fina saker av dem. Nutella, en blus, manikyr, en ekonomibok, en guines och godis. Helt underbara vänner jag har!
Ikväll blir det jobb igen. Jösses är helt sömnig. Men så fort jag kommer till jobbet piggnar jag nog till. Frågan är vad jag ska ha på mig bara, det är typ 30grader varmt ute så kommer ju smälta. Får rota lite.

Längtar så galet mycket efter att få packa min ryggsäck igen och bege mig ut och resa. Busspass, stränder och hostell. Vi ska nog lämna Sydney runt mitten av Januari. Ännu lite löst exakt vart vi ska. Men det lockar lite att jobba på en farm i 2 veckor och bara tjäna lite cash att resa för sen. Får ta o diskutera det här senare. Men längtar bort ifrån allt drama och stress som Sydney bjuder på ibland. Ibland är Australien värre än USA på skitsnack fronten alltså.

imorgon om det är fint väder vill jag till stranden såååå gärna OCH tänker investera i ett strandtennis set! Blir så rastlös när jag ska sola bara. Kanske kan hitta något på Rean som startade idag. Boxing day är det idag och det är starten på Aussie mellandagsrean. Min plan är att undvika alla affärer för jag blir lite klaustrofobisk av reor. Men en boll eller något kommer ju vara en investering.

Nej, dags att byta om för jobbet. Skulle egentligen behöva lite kaffe för att piggna till. Men har redan druckit en doubbleshot flat white (kaffe med mjölk) förut på HydePark Cafe tillsammans med Nina och Vickan. Stackars Sofie har legat hemma och varit sjuk. :(

puss

(Jag hoppas alla har haft galet kul på juldagens obligatoriska utgång.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0