Sydney: Birthday girl!

Jasså då var man 20 år gammal då!
Om någon hade frågat mig förra året på min 19års dag vart jag skulle vara om ett år så hade jag nog aldrig ens kunnat drömma om att jag skulle befinna mig i centrala Sydney.
Det är verkligen galet att jag är i Sydney, Australien. Jag har inte ens riktigt fattat det ännu. Kanske för att Sydney inte känns så annorlunda från Europa direkt.

Igår när jag skulle gå hem från restaurangen fick jag me mig mat, bröd och en av flaska av deras finare viner hem som en födelsedagspresent. De är för gulliga på Fellini. Sen när jag kom hem hade Bram båst upp en massa ballonger och lagt över hela min säng. Jag smög in för trodde de sov, så hör jag hans röst "Anna, 2minutes left of being a teen".
Imorse blev jag väckt víd 6 tiden kanske av Linnea och Sofie. De hade bakat scones och gjort te till frukost. Och så hade de köpt en jätte fin tårta med chokladmousse som ser ut som en mopps-hund. Jätte söt. Vi brukar alltid gå förbi och skratta åt den tårtan. (Bilder kommer sen). Sen fick jag en påse med en massa gott i, chips, nutells, sardiner i tomatssås, Annas pepparkakor och choklad. Sen fick jag ett presentkort på 60 minuter massage (längtar redan) och en jätte fin svart handväska som jag haft ögonen på ett tag!
Sen blev det Skype tid med mor och far och sen med älskade Anders.

Nu ska jag börja fixa här. Tänkte först städa , sen bege mig ut och köpa tårta och andra småsaker. Blir nog även så att jag köper klänningen jag hade tänkt köpa. Den kostar bara 35 dollar så jag slår till! Sen måste det nog införskaffas mer ballonger och plastmuggar och tråkiga saker. Men men.
pusspuss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Fuska inte. Du är inte 20 förrän kl. 10.30 svensk tid, dvs halv nio på kvällen hos dej.

2010-12-04 @ 08:49:34
Postat av: Tobi

Tja!

Vill du reta upp lite aussies kan du berätta hur det gick i Innebandy-VM idag: Sverige - Australien 39-1 !

2010-12-05 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0