Sydney: Frukostrutiner eller inte frukostrutiner?

Frulle, det känns som att den blir väldigt improviserad varje dag.
Igår köpte jag, kors i taket, en liten blåbärsyoghurt på Wollan som nu får förgylla min morgon. Dock är ju yoghurt kulturen inte direkt utbredd här borta utan varenda yoghurt verkar vara något slags viktminskningsknep. typ "ät den här ist för den feta cheese and bacon croissanten". Så min yoghurt smakar där efter.. inte så vidare gott. Men tänkte arbeta mig igenom sortimentet o se om jag hittar någon favorit. Ett annat probelm är att om det inte är en viktväktar yoghurt så anses yoghurt typ vara som efterrätt så de är JÄTTE krämiga, feta och sockriga. Typ choklad och creme brulé smak.. inte vad jag vill ha till frulle.
Eftersom att det är helg så lyxade jag till det med att käka sardiner i tomatsås på mackan. Dock hade vi bara en ynka liten brödbit kvar så nu har jag en hel burk öppnad... får bli att käka det med sked sen helt enkelt!
Sen så kokade jag ett ägg eftersom att för första gången på månader så finns mina ägg kvar och ingen har ätit upp dem. Har gömt dem väl från resterande roomies för ägg är det hårdvaluta på i det här hushållet. och till ägget har jag kalles kaviar <3. Tuben börjar ta slut dock så ett besök till Ikea står snart på schemat. Måste även passa på att köpa en Paradisask (för annars är det bannemig inte jul).

Jobbar ikväll så har hela dagen framför mig ledig. Dock är jag ensam och det är dåligt väder. Funderar på att försöka tränga mig förbi alla galna turister bort till The Rocks för att gå på The Rocks Dscovery Center. Ett museum om Sydneys historia. OCh sen svänga förbi MCA (Museum of Contemporary arts) där en jätte bra fotograf ställer ut just nu.

åter till ägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0