Sydney: Im on call - so be there!


Bombboobanna med min gratis julklubba :)

Igår kändes det som att jag hann med en hel del jämfört med andra dagar som spenderas i soffan. (hur tråkigt låter inte det?)
Började med att gå upp och diska o städa lite i lägenheten. Det är verkligen otroligt hur lätt det blir stökigt när man bor så många i en lägenhet. Jag som aldrig varit särskilt bra på att hålla iordning på saker o inte gillar att städa har faktiskt blivit mycket bättre på båda delar. Fast det borde jag egentligen inte skriva här för då kommer mamma o pappa få för höga förväntningar på mig.
Sen gick Linnea o jag till Starbucks så hon kunde käka frulle och jag drack en stor kopp te. (Inte att rekommendera, Starbucks te är ingen höjdare).
Sen kom Jennie och hon och jag skiljdes från Linnea och vi begav oss bort till the Rocks. Inne i ett litet shoppingcenter hittade vi en liten polkagris fabrik. Det påminnde massor om Gränna för man fick se när de gjorde allt. Det stod en massa barn där, o så jennie o jag. Helt plötsligt började de dela ut  gratis klubbor, så det är därför jag har en stor klubba i handen just nu!

Vi passade på att gå upp på Harbour Bridge och kolla på utsikten. The Rocks är så himla vackert.

Efter det begav jag mig hemmåt. Träffade brudarna och efter lite mat här hemma (fick med mig lax från restaurangen häromkvällen, perfekt gratis mat) så hamnade vi uppe på Hyde Park Café med varsitt glas rött i handen. Nina kom och mötte oss där och så blev det visst ännu en Sidebar onsdag. Nina åkerhem nästa vecka så hon var ju tvungen att för en sista gång se Dan and his band. Snacka om att det alltid bara är en massa tjejer där. Troligtvis för att Dan är ögongodis (internt: i samma klass som en viss mr swahn. Brudarna förstår). Dansade hela kvällen och träffade återigen en massa svenskar. Jag gick hem vid två för att sova. Sidebar stänger 2 så de andra skulle dra vidare till the Gaff, men de var visst stängt så de var snart hemma de med.

idag tog jag en välbehövlig sovmorgon för frånochmed imorgon kommer det bli hard work i några veckor framöver så behöver energin. Ikväll är jag on call på restaurangen beroende på hur mycket hur många bord vi har. Innan dess har jag iaf en massage att se fram emot om typ 50minuter.

OJ! Råkade tryck på något så at texten blev tjock och stor.. ehm.. kan inte riktigt få bort det.. men ni får leva med det.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0