Sydney: Its the most wonderful time of the year


Söndagmiddag. Vad får ni för assoatoioner då? Dillkött. Porterstek.Lövbiff. Fläskfilégryta. Hasselbackspotatis.. and so on..
Nej, jag har tröttnat på spagetti med tomatsås något enormt och jag mår illa på tanken av nudlar så jag uppgraderade min kost idag till Couscous. Jag som alltid hatat couscous (fråga mig inte varför - det vet jag icke).
Så har gjort couscous och sen blandat i tonfisk och sour creme. Det ser ut som barnmat och man behöver knappt tugga det. Som grädde på moset köpte jag mig en morot (som jag heller egentligen inte gillar.. tror jag) och det blev mycket gott!. Men som sagt... oxfile med bearnaisesås hade kanske suttit lite bättre - men man kan inte alltid få allt här i världen.
Måste käka ordetnligt idag för sla jobba på restaurangen ikväll. Igår, lördagkväll, var det helt dött av någon anledning, väldigt konstigt. Så skulle inte förvåna mig om det bara för det blir stormning av restaurangen ikväll bara för det..
Missar hotellets julfest ikväll som jag hade tänkt gå på.. lite tråkigt känns det, men jobbar man så jobbar man.. Kan inte göra så mycket åt saken. Tough luck som man kan säga.
Ser fram emot nästa vecka för då blir det inte lika mycket jobb som denna. SKÖNT.

Idag har jag bara hunnit med en iskaffe påLinneas jobb och sen fixat alla julklappar som ska skickas hemåt. Docl var posten stängd idag så får gå dit imorgon istället. Efter frukostbuffen dvs.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0