Sydney: sjukstuga

Första dagen på en vecka som man vaknar i Sydney och solen skiner och det är varmt.
Vad händer då?
Jo, självklart är jag sjuk.
Kände mig lite trött o seg igår och bangade utgång tillt The Gaff. (Tyvärr lilla Ninas sista kväll i Australien). Vknade imorse och var påväg ner i hissen med jennie och pieter för att som vanligt dricka kaffe på De la france (Har blivit en riktig morgontradtion som jag uppskattar big time). Eftersom vi råkar bo på 33e våningen så får man alltid lock för öronen när man åker i hissen. Men i vabliga fall kan man ju svälja bort det. Men icke idag. Kände mig yrare och yrare. Så blev en boost-juice med ingefära och sen en färd till apoteket för att införskaffa något mot förkylning och feber. Så nu har jag världens kur att följa. Sen hem till soffan och sova. Det enda jag gjort är att sova eller ligga halvdöd i soffan. Linnea, Sofie o Pieter kom hem ifrån en varm dag på Bondi och då lagade de tacos som vi avnjöt ute på balkongen nyss.
Lite segt att missa att jobba ikväll. Men skulle svimma om jag ens försökte jobba.
Förhoppningsvis mår jag bra imorgon och kan njuta av att det ska vara soligt nu fram tills söndag. Vill ju passa på att sola lite ju.
Om någon dag eller två kommer Anders kompisar ner hit till Aussieland så får passa på att träffa dem. Och snart är det nyårsafton på Bondi beach som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0