Sydney: So this is Christmas


Julafton = julmust så klart.
Det är ungefär så mycket jul det blir för mig idag.
Gick upp halv 6 imorse och gick till jobbet så har inte direkt hunnit fatta att de är julafton. det är förhoppningsvis första och sista gången jag behöver jobba på julafton (ta i trä).
På hotellet träffade jag 3 resesällskap som var svenska. Pratade massor med dem och när de gick fick jag en stor kram och ett God jul ifrån dem. Härligt!
Träffar ju typ inte Linnea eller Sofie alls idag. Så vi ska istället byta presenter imorgon bitti då alla är samlade en stund i alla fall. Jag tänkte dock gå till Hyde och käka mat idag. Jag vägrar faktiskt att käka nudlar eller tonfisk på julafton. Då ska man ha riktig mat !
Saknar julafton hemma. hade fått jätte fina bilder på vår julgran av mamma o pappa.. Då Saknade jag det om möjligt ännu mer.
Nu ska jag ta mig en liten tupplur så jag har energi för jobbet ikväll. De ringde nyss o bad mig komma en halvtimme tidigare för de hade en massa bookings ikväll- Greatness :) Ser fram emot ett hektiskt arbetspass så att man inte behöver tänkte på jul så mycket.

God Jul nu alla där hemma. Ta hand om er i snön och ät en massa julmat åt mig.

Några saker jag saknar:
-Ägghalvor
-Julskinka
-Boxholms ost
-Senaps sill
-Aladin choklad
-Nobless asken man alltid får av mormor
-Julmust på glasflaska
-Pappas pinocchiotårta
-Valnötter
osv osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0