Sydney: Take one


Den här fotografen Annie Lebotovic ställer just nu ut på Sydney Museum of Contemporary Arts, så jag hade tänkt spendera min lediga dag innan jobbet med att gå bort till Circular Quay och kolla på det. Det är alltid gratis inträde där i valiga fall, men pga utställningen och pga att hela sydney är överbefolkat med turister just nu, så tar de 25DOLLAR i inträde. :O WHAAAAAT?
Det vill jag inte betala, har ju redan sett alla andra uställningar där gratis en gång, så då vill jag ju inte betala.. humpf... får komma på något annat att fördriva dagen med. Kanske återigen ska sätta mig med högskoleprovetboken och plugga lite. Det finns ju en anledning till att vi köpte med oss den till Aussieland..
Hade tänkt kolla på Swedish House Mafia dokumentären take one, men när jag laddade ner den så funkar ljudet inte :( attans... Anders som hjälpte mig med Winrar o massor idag och sen kan jag ändå inte se den..

Igår var det en väldigt konstig kväll på retaurangen. Lördagar borde vara CRAZY, men jag tror vi hade typ 8 bord på hela kvällen. Och då var vi två servitriser på det. I Vanliga fall är jag ensam med 20 bord. Så blev en tidig kväll. Men det var skönt för då kunde jag möta upp Linnea som var på middag med hela Hyde Park gänget. Cago hade lagat kinesiskmat till alla så det fick jag avnjuta med en kall Heineken. Mysigt. Känns väldigt bra att man kommit Hyde Park gänget så nära. Passar alltid på att springa förbi och säga hej när jag är påväg till jobbet. Och så brukar man ju få sig en gratis kaffe med så ska icke klaga :P
Nu ska jag springa ner till Coles, tänkte göra tonfisk varmamackor till mat idag för är så galet trött på pasta nu med. Men tonfisken slinker fortfarande ner!
Funderade ett tag på att lägga upp lite recept till backpacker här på bloggen.. men det enda som jag äter är typ färdig pasta sås på burk med pasta och parmesan ost (totalt 5dollar att köpa allt på Coles) som räcker  i typ 5 dagar så det blir inte så mycket mindblowing recept direkt.
Imrgon är det Bondi-måndag. Vår lilla nya tradition med att åka till Bondi Beach bar och köra trivia quizet! Hoppas hoppas hoppas jag inte behöver jobba på restaurangen imorgon!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0