Sydney: Three little birds - the revenge


Underbara promenad genom Darlinghurt påväg till Café Fellini.

Återigen befann vi oss på Bondi Beach bar igår för att återigen anta utmaningen med Trivia Quiz. Sofie och jag var där, och två nya teammembers, Kana och Bram. Roligast var att det var exakt sammalag som förra veckan som var där. Det är visst inte bara vi som föll för charmen förra veckan. Utan Pieter (som var sjuk) så kunde vi ju inte heta Three little birds anymore, so instead we called ourselves Jap on her knees alluding to Kanas youtube hit. Oj, varför blev det där på engelska?Det var inte meningen.
Vi gjorde exakt lika bra ifrån oss den här gången som sist, alltså vi kom 3a. Precis som förra gången så ledde vi fram till round 3 och sen föll vi. Den här gången vann vi ett 6pack öl istället för en flaska vin. Ha ha.
Ingen fråga om SIDS den här gången (shaking baby death syndrome... haha), Men vi bommande på et South park fråga eftersom Pieter inte va där.
Blev en såndär mysig kväll igen. Ett riktigt minne. Blir så sugen på att bege mig ut och resa varje gång vi åker ut till Bondi. Där kommer folk in på baren i flipflop, shorts och linne. Inte alls som inne i centrala Sydney. Längtar tills jag får bo på ett hostell vid stranden, spendera dagarna med att spela fotboll på starnden, sola och bara chilla. Inte bo på 33e våningen mitt i en storstad. VIsst älskar att bo i en storstad med. Det är galet coolt och har alltid varit en dröm. Men efter 2 månader så är det vardag det med och man börjar längta efter något nytt.
Sitta på en öde strand framför en brasa och spela gitarr? Det säger jag inte nej till.
Sydney bjuder på galet dåligt väder nu för tiden. Igår var det STORM! Det var svinkallt och man höll på att blåsa bort. Stolarna på vår balkong samlades i hörnet för vinden tryckte in dem. Idag blåser det inte lika mycket, men fortfarande en hel del och det är kyligt i luften.
Trodde jag var på andra sidan jorden i solen? Och tydligen ska det vara ganska dåligt väder nu över julhelgen med. (Men de kvittar ju för jag jobbar ju 24/7.). haha.
Skulle vart ledig hela dagen idag egentligen, men de ringde från Fellini och jag ska jobba ikväll istället för imorgon. Så då blir jag ledig hela onsdag fram tills torsdag kväll! (Christmasshoping here I come).
Och så imorgon ska jag till the Rocks, om det så ösregnar så ska jag gå gå gå gå!
schlaffen schlaffen en stund nu.

(Skönast igår, några killar tyckte de var jätte roliga och fes på bussen. Busschauffören stannar och öppnar alla dörrar och vädrar bussen. trots att den går på ett tur schema.. bara i sydney)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0