Sydney: where did the other little bird go?


(nej bilden är inte fakead. bara tagen så som Bondi Beach ser ut ifrån en vinkel).
Pappa ringde och det går knappt beskriva den surrealistiska känslan när man svarar "nej jag hänger lite på Bondi beach idag bara". Bara sådär liksom. Väldigt speciellt.
I alla fall så åkte jag Sofie och vår roomie Pieter ut till Bondi och mötte upp Elin i måndags. (Efter jobbet för min del). Låg på stranden från 15 till typ 18. Då började vi bli väldigt ensama och lite kalla. Så då gick vi till en typ holländsk pub (Pieter är ju holländare).
Där drack vi Wiessbier, snacka om att jag tänkte på vår egna "too big" aka Tobias Mathiasen just då :P

Till tobias :) Vi var lite tjejiga dock och drack öl med Limonata i. Sjukt gott och svalkande.
Sen kom Linnea ut till oss. Hon hade slutat jobba men var utelåst från lägenheten eftersom ingen var hemma. oops... Vi drog för att käka middag och hittade att Bondi Beach bar serverade stekar med pommes för 10 dollar. Fett bra deal så det blev det. Dock smakade väll köttet ungefär lika bra som man kan tro att det ska göra för 10 dollar. Men det var mättande ändå...
Det visade sig att det var Trivia Quiz med en Comedian. Vårat lag Three Little Birds var bäst efter de två första ronderna. Komikern tyckte det var jätte kul att prata med Julian Assange med oss..haha. Sen hamnade vi mer efter och vi kom bara på fjärde plats. Dock fick vi en flaksa vin så var hel nöjda. Efter det åkte vi hem väldigt nöjda (Vi hade hoppats på att vinna 1a platsen och få 50 dollar så vi hade kunnat ta en taxi hem. Klockan var bara 21 men vi höll alla på att somna stående medans vi väntade på bussen.


Just nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet. Var förbi WTC och hämtade 2 paket som jag fått. Har dock inte öppnat dem för jag antar att det är någon slags julklapp där i:P så får hålla mig. Måste själv springa ner till posten nu och posta mina julklappar. Frågan är ju omde ens kommer hinna hem till julafton. Troligtvis inte. Men när man jobbar så mycket som jag gör så är posten typ alltid stängd när jag har tid att gå dit. Vill inte riktigt veta hur mycket det kommer att gå på för att skicka hem paketen. hum....
Ikväll är Sofie Ledig och jag med så vi får hitta på något mysigt. Jag är ledig enda fram till fredag kväll nu. Ojoj, så  mcyket fritid var länge sen jag hade. Känns underbart!
nej, dags att gå de 300meterna till posten!!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0