Sydney: Det var banne mig på tiden


Så Linnea och Sofie fastnade inte på en enda bild i lördags, men min söta hundtårta har jag nog 20 bilder på. Illa. Sen så dog både min och Sofies kamera så blev inte jätte bra med bilder. Men men.

Känner mig lite bortkopplad från Sverige just nu. Skypeade med mor och far och sen med fredrik förut. Och tydligen var det Idol final idag? Jag vet inte ens vem denna Jay är. Känns lite som när jag var i USA och inte hade någon aning om vem Amanda Jensen eller Picasso var. Aja, men det är ju just därför jag är på andra sidan jordklotet, för att slippa saker som IDOL hysteri och melodifestivalen skit..

Aja, har ju lovat att skriva lite om min födelsedag med. Har försökt flera gånger den här veckan, Men vårt internet har haft seriösa problem (och har fortfarande) och går jätte segt.
I alla fall, förra lördagen blev jag väckt runt 6 av Linnea och Sofie som hade dukat upp frukost. Det var te och scones och en jätte söt hundtårta. Vi har alltid skrattat åt den här tårtan när vi gått förbi bageriet så det var perfekt. Fick jätte fina presenter av mina älsklingar. En hanväska jag suktat efter jätte länge, presentkort på massage, en påse med pepparkakor, sardiner i tomatsås, chips (honey soy chicken favoriterna), nutella och lindor choklad. Helt underbart. Sen gick de till jobbet så jag höll mig vaken och skypeade med mamma o pappa och sen med Anders. Sen så fortsatte jag med enroma storstädning av lägenheten. Tro mig, den var så ren som den nog aldrig varit. Efter det så tänkte jag, va fasiken, jag måste ha en ny klänning på min stora dag så jag gick och köpte den vita och svarta jag kollat på. Mycket nöjd.
Sen gick jag upp till hyde park café för att kolla när Linnea jobbade. Tur som jag har ibland så fick hon precis sluta tidigt då så vi satt ner och tog oss var sitt glas vin och njöt i solen. ´
Väl tillbaka i lägenheten hade Sofie med fått sluta tidigt så vi hjälpte Kana och Bram med att blåsa upp alla 100 ballonger vi köpt. Jösses säger jag bara, det tog sin lilla tid, men fint blev det i alla fall. Sen blev det lite stressigt för vi var tvugna att ha tid att käka middag innan folket kom till oss vid 7. Så vi gick den långa vägen till Maloney hotel om ligger 20meter från entren till vår hus. Blev stek med bearnasise sås. Första gången sen jag kom hit som jag käkade stek. Helt underbart kan jag lova att det smakade.
Sen skyndade vi oss till Coles och köpte det sista och sen skyndade ooss upp för vi var lite sena.. Aja sen kom det folk. Nina och Vickan från Linköping. Sen Elin oh hennes rooomie louisa. Sen kom det en masssa mer folk och det blev tårta. Sen tryckte vi in oss i taxibilar till World Bar uppe i Kings Cross. Där hade vi reserverat område där vi satt hela kvällen! Runt klockan 1 halv 2 var jag helt död kan jag lova. Hade u vart vaken väldigt länge då så ville bara krypa ner i sängen. Så vi skulle ta en taxi hem, men på något sätt hittade vi aldrig någon taxi och det slutade med att vi ett gång på 8pers gick hela vägen hem. I HÖGKLACKAT! det ni...
somnade gott kan jag lova.

I veckan har jag bara hunnit med att jobba jobba jobba och typ sova mellan jobben. Men det kommer vara värt det sen när vi reser. Ser framför mig skyediving, snorkling i barriäsrevet, segla Whit Sundays... you name it. Dock är mina ben helt galet slut nu för tiden. Och jag är SÅÅÅÅ trött på att vara servitris. Efter tiden i Oz så vill jag aldrig mer jobba som servitris det är i alla fall en sak som är säker.

Idag är jag ledig och ensam fram tills ikväll då jag jobbar. Skulle åkt till Manly med Nina och Viktoria. Men vaknade imorse och mår inte särskilt bra. Tror allt jobb och för lite sömn börjar ta ut sin rätt. Och jag är ju inte länge 19 så antar att det är såhär det går när man är gammal...

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0