Sydney: ack du underbara julmat

 
Dagens inköp på Sveska kyrkans julmarknad: Djungevrål, Ahlgrens bilar, Herrljungas vinglögg, julmust och löksill. Jag behöver väll knappast ens säga att jag var i himmelriket?
Skulle kunnat köpa allt som fanns där, men behärskade mig och valde det istället.
Sen satte jag mig och fikade där med. Blev en sillsmörgås, himmelskt god. Och till det julmust. Sen Lussebulle och glögg till efterrätt. Träffade en jätte trevlig tjej som hette emelie som med var där själv. Satt och pratade massor. Förhoppningsvis ska vi ses någon mer gång. Sen träffade jag två gamla damer i 80års åldern som på 50talet flyttade till Australien för de hittade sina män här nere. Lät som en romantiskfilm.
Efter min lilla shoppingtur mötte jag upp Naf-Naf och vi gick och käka glass. Sen gick vi ner till Darling Harbour och spleade lite otippat bowling. han skulle spela cool och visa mig hur man spelar, men sen slutade det med att jag utklassade honom! Sweden power!
Nu ska jag vila lite innan jag ska till jobbet!
pusspuss

Kommentarer
Postat av: Alex

hallå. jag och en polare bor också i sydney och jag skulle kunna döda för djungelvrål och ahlgrensbilar med lite julmust! Vart hittade du det?



/ AL

2010-11-28 @ 02:34:44
URL: http://ozlife.blogg.se/
Postat av: Alex

hallå. jag och en polare bor också i syndey och jag skulle vilja veta var du köpte godiset och julmusten? För jag kan DÖDA för det :)



/ AL

2010-11-28 @ 02:41:29
URL: http://ozlife.blogg.se/
Postat av: Alex

dubbelpost, SRY!

2010-11-28 @ 02:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0