Sydney: It a hardknock life


Slänger upp en liten bild från min hike i Blue Mountains. Vilka underbara vyer.

Hejhej,
södag morgon och återigen en super varm dag här i Sydney. De senaste dagarna har varit helt otroliga och idag ska det bli upp til 29 grader varmt. Dockså verkar det bli thunderstorms här ikväll igen. Vilket är  lite mysigt, men jag kommer bi blöt när jag går hem från jobbet antar jag.
Igår mådde jag mycket bättre efter att ha haft en liten feber session där. Gick upp tidigt och hann skypea med mor och far och sedan även med Anders. Tanken var Bondi för mig, men Linnéa och Sofie skulle båda jobba så ville inte åka dit själv. Istället så la jag mig med en bok i Hyde Park och tog det piano helt enkelt. Sen kom Linnea och mötte upp efter jobbet.
Sen ringde Sofie, hon hade tudligen fått sparken??!!?? Liksom hur kan hon ha fått sparken sin andra dag när hon blev anställd kvällen innan? Tydligen var henne "engelska inte bra nog". Sofie som pratar perfekt engelska. Då är det ju verkligen jag som borde ligga illa ute med min fina svengelska-accent som kommer fram mer och mer med tiden. Nej, bullshit är vad det är. Världens svepskäl. De utnyttjade bara henne för en kvälls arbete. Det är det som är så illa här nere, det är lätt att hitta ett jobb, men man kan bli av med det på 10minuter och det står 50 andra backpackers utanför som kan ta jobbet. Anstälningsskydd finns inte här..

Aja, jag begav mig i alla fall till mitt jobb. Underbara Fellini. Det är inte stort och inte bra betalt. Men det är varmt på något vis och man får liksom skämta med kunderna, prata lite och pressen är inte så hög att man knappt vågar gå i restaurangen. Älskar klimatet där. OCH så fick jag en jätte glad överraskining när jag kom dit. Ägaren sa att han tyckte att jag jobbade jätte bra, jag var effektiv och verkligen en tillgång till restaurangen så de skulle höja min lön med $2 i timmen. Det är ganska mycket höjning och det kändes SWEET kan jag bara säga. Efter bara 1 vecka får jag löneförhöjning. Ska fortsätta jobba hårt så jag får mer.
Plus igår fick jag en $20 sedel av en kund. Han bara "you are the most amazing girl and you are very pretty. here please take this". haha, det här händer mig förvånatsvärt ofta på jobbet. Jag antar att det är min svenska accent som gör att folk vill ge mig pengar eller något. Men men, jag klagar verkligen inte.
Fick även lite mer jobbdagar. Eller jag ska jobba söndag, måndag, tisdag och onsdag kväll nu. Men som sagt, pengar till hyran!

Idag skulle vi åkt till IKEA egentligen. Men imorse blev Sofie inrignd till Fellini för att jobba. Linnea skulle redan jobbat o vi skulle köpt saker åt henne. Fellini ringde även mig, men jag svarade inte för jag orkar inte jobba hela dagen OCH hela kvällen med.. Aja, bra att Sofie fick lite jobb. IKEA får det bli nästa helg eller i veckan istället tycker jag.

Nu tänkte jag slänga på mig mina easy tones, och ta en powerwalk bort till royal botanik gardens. Jag är ju själv hela dagen så nått annat än att sitta i soffan måste jag ju göra.
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0