Sydney: Jobbletardjungeln nu igen


Glad Anna på Bondi Beach

hellu
Idag blev det en väldigt tidig morgon för mig. Gick upp vid 8 för att hinna skypea med Anders en sväng på morgonen. Sen hann jag med en lite skype med lilla emelie med :)
Igår kväll var vi och såg Saw 3D filmen. Jösses, det var mycket låtsats blod som behövdes i den filmen kan jag lova. Sofie vad livrädd  (little baaaabbbyyyy). Läskigast var ändå killen framför oss, han satt helt själva och pratatde för sig själv, applåderade och skrattade. aja, kul att se det i 3D, men annars var det väll ingen direkt givande film.
Imorse mötte jag upp Jennie i alla fall, tog en kaffe på stabucks och sen så gick vi till Work and Travel så jag kunde skriva ut mitt nya CV. Är lite rädd för att gå in på Work and Travel nu förtiden sen vi blev utskällda för att vi inte kunde jobba på Horseshowen som vi skulle gjort. Men det var bara ett Endags jobb och bara att köpa kläderna man behövde för att få jobba där skulle kosta mer än vi skulle tjäna på en dag där... aja.. Skrev i alla fall ut mina CVn och gick sedan ut på staden med dem. Fick napp direkt av en reaturang som ville att jag skulle jobba ikväll. Dock funkade det ju inte eftersom att jag jobbar på Fellini ikväll. Men sen ringde det en annan tjej och nu ska jag på intervju på måndag för en reaturang här i Sydney, och det var ett dags jobb. Var även inne på ett annat café som ville ha folk som skulle jobba på morgonen, vilket passade mig perfekt så jag hoppas de ringer tillbaka, de verkade i alla fall väldigt positiva! :) det är inte som i Sverige där det tar flera månader att bara hitta något. Nu sitter jag o chillar här i lägenheten. Ska nog sova en liten stund eftersom jag jobbar ikväll och det nog kan bli en ganska sen kväll eftersom att det är fredag. På söndag får jag min första lön med, LÄNGTAR!! det är så galet dyrt att bo här i Sydney så det behövs.
Lite kyligt här idag igen :( men förhoppningsvis om en vecka så ska det bli bättre väder :) (vad svenskt av mig att prata väder).


den klassiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0