Sydney: kulturkrock

Idag gjorde jagnågot jag verkligen hatar att göra.
Jag åkte tunnelbana till jobbet. Det har ösregnat här sen klockan 3 och det verkligen öser ner, så jag kunde helt enkelt inte gå. Dock läste jag precis på yr.no att det ska regna här i en vecka till. Usch, får nog ta o testa gymet som vi har nere i huset i veckan så att man får röra sig lite mer. Och dricka en massa te med såklart. Som alla här säger, vi har verkligen kommit hit till den sämsta våren hittills.
Jag hatar verkligen tunnelbana, för att det känns som väldigt onödiga pengar att läga ut, OCH jag hatar känslan av att gå ner  på ett ställe och sen när man går upp så är man på en helt annan plats, mitt lokalsinne ogillar det skarpt.


Jag har insett att jag inte kan förstå mig på vänstertrafik. Inte nog med att jag konstant ligger i farozonen för att bli överkörd vid ett övergångställe eftersom att jag alltid vänder huvudet åt fel håll. Inte nog med det, rulltrappor kan med bli farliga. För det första så åker man upp på "fel" sida, inte logiskt och sen när man står i trappan ska man hålla till vänster om man vill stå stilla och låta folk passera på höger sida. Det sitter verkligen inte i ryggmärgen, samma sak med trottoarer, här kör man vänstertrafik där med, förutom alla förvirrade backpackers och turister som är all over the place.
Det är inte alltid lätt när man är på andra sidan jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0