Sydney: Life goes on


Julstämning i Sydney.
Det verkar som att Sydney stad har köpt in lite för många megastora uppblåsta tomtar. Hela Darling Harbour har tomteparad ser det ut som.

I alla fall, just nu håller jag på att planera min 20års fest lite. Det ska bli maskerad som i att ha masker på sig! Blir nog en liten fördrink i lägenheten och sen tror jag att jag lyckats boka lite platser på World Bar. Vill att så många som möjligt kan komma så måste kanske börja bjuda in folk med. Någon som är i Sydney och känner att de vill komma så kom. varför inte liksom? Som backpacker så ska man ju träffa så många som möjligt! Letar även efter en perfekt födelsedags klänning. Inte varje dag man fyller 20 liksom. Dock så är man ju på en backpacker budget så måste kombinera det här. Är sugen på en röd klänning... men vi får se.

Helgen efter så ska Menzies Hotell ha sin stora julfest för de anställda. Herregud vilket tid de har lagt ner på allt.

Den här lådan med godis, balong, clownnäsa och biljett var själva inbjudan. Det tycker jag säger det mesta om ambitionsnivån. Temat för kvällen är Cirkus och man ska klä ut sig därefter och kan vinna priser. Jag har funderat lite och jag ska nog vara en lindansös. Ska köpa en sådan där tyllkjol och sen försöka knåpa ihop något. Längtar redan! Kommer bli så himla kul!

Idag efter jobbet så träffade jag Jennie och vi åkte till IKEA!!!!! home away from home. Helt galet! Tog tåget från Central till Rhodes och där låg det. Kostade bara 4dollar turochretur.
Käkade middag där som betod av köttbullar, potatismos, sås och lingonsylt. Idag var det något special erbjudande så det kostade bara 4 dollar! Sen köpte jag tre muggar (5 kronors muggarna) så att Linnea, Sofie och jag kan dricka te. Plus att det påminner om jobbet hemma med de muggarna. Sen införskaffade jag även julskum, lingonsylt och KALLES KAVIAR <3  Äntligen kan man äta ägg igen :)
Ikväll ska vi fira en tjej på Linneas jobb som fyller år ikväll.

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0