Sydney life: Rocking around the Christmas tree


Hopp framför opera huset :)

Jag börjar oroa mig lite för vår mentalahälsa här nere. Tror vi börjar bli en smula schizofrena.
Igår hade vi världens sommarpepp här hemma. Det var Magnus Uggla, Gyllene tider, Freestyle och liknande för hela slanten. Verkligen saknade svensk sommar och allt.
Imorse när vi vaknade så blev det julmusik på. Sen gick Linnea till jobbet, så då gick Sofie och jag till Coles och skaffade ingredinserna som behövs till att göra knäck :) Och nu sitter jag här i soffan, lyssnar på hur Frank Sinatra sjunger julsånger, dricker mjölk, äter knäck och pepparkakor. Inte helt fel. Och utomhus lyser solen för fullt!
Sofie imorse "sen kan vi göra egen julmust". Lycka till med det, men på torsdag tänker vi dra till IKEA och köpa det.

Just ja, var på en inervju på ett jätte fint hotel igår. De ska ringa tillbaka senare i veckan. Går som på nålar fram tills dess. (ta i trä åt mig)
Nu i efteriddag är jag visst själv igen. Sofie ska på en jobbintervju på Hugos (AVUNDSJUK!) Bar and Pizza. Håller tummarna för henne! (Hon måste ju få ta med oss på personalfesterna right?)
Så jag får sitta här själv fram tills att jag ska till jobbet ikväll vid 18.

Hur är det med alla där hemma? Händer det något kul? Hörde att Mona Sahlin äntligen ska avgå! Det var väll verkligen på tiden..

Kommentarer
Postat av: Tobi

Går du runt i bara BH på stan?!

2010-11-17 @ 01:33:19
Postat av: martina

hey, hittade din blogg av en slump & flyttar till aussie om någon vecka! ska hänga i sydney ett tag så vad får man inte missa? :)

2010-11-17 @ 20:17:39
URL: http://bemyescapee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mona Sahlin har det nog tufft nu. :P

2010-11-18 @ 15:13:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0