Sydney: Melbourne Cup Day (och Bob...)


Usch, jag är på allvar rädd för Bob på bilden, han ger mig mardrömmar.
I alla fall, för de som inte vet vem det är så är det där i alla fall Bob ifrån Twin Peaks (probably the best show in the world) och han är evil rakt igenom. Häromdagen när jag gick här i Sydney mötte jag honom. På riktigt, kanske inte skådespelaren men en man som var identisk till Bob och han kollade på mig. Snacka om ångest right there. usch...
Antar det är smällar man får ta när man bor i en storstad.



Idag regnar det igen, surprise.. NOT. Men idag är det melbourne cup aka the race that stops the nation. Som jag förstått det som inte är så insatt i det här, är det ett jätte stort horserace som mer eller mindre gör att alla slutar jobba. Kontor stänger, läste igår att 57% av alla som jobbar tänker sluta jobba just under själva loppet, runt 45% kommer ägå hem från jobbet tidigare och 12% kommer skita i att gå till jobbet idag helt enkelt.
Vår plan för att kunna avnjuta denna händelse är att göra som alla anadra Aussies att bege oss till någon pub någonstans och slå oss ner med en pizza och en öl och sen kolla på fenomenet helt enkelt. Jag är exalterad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0