Sydney: working 9-5 what a way to make a living


Japp, the Menzies, mitt lilla hotell när jag var påväg mot personalingången imorse vid klockan 05.00. För självklart får man inte använda entrén som anställd. Nej man måste gå ner i tunnelbannan mittemot och sen leta upp en lite blådörr som knappt syns och sen gå i en korridor för att komma in. Det är lite sjukt, jag har aldrig ens funderat över "baksidan" på ett hotel sådär. Det är verkligen coolt att få se "behind the scene" som de kallar det.
I alla fall, jag jobbar med frukostbufén. Mesta dels så plockar jag bort disken, lägger upp nya bestik (de måste alltid vara rätt, för jorden verkar gå under om man råkar lägga en entre gaffel med en main kniv. trots att de ser exakt likadana ut o de bara skiljer typ 0.5 cm), putsa bestik, sätta upp alla bufé saker på morgonen och ta bort dem efter frukosten och lite sådant. Det är ett riktigt soft och roligt jobb. Dock vill jag alltid säga upp mig när alamret ringer klockan 04.30.
När man går till jobbet då så är det fortfarande folk som är på krogen, folk käkar fyllemat och sjunger på gatorna. Och så kommer lilla jag där, vandrandes genom Sydney påväg till jobbet idag.
De senaste 4 jobbdagarna har vart de värsta i mitt liv. Tänk er att först jobba sent på kvällen på fellinis. komma hem runt halv 12 (om man har tur) och sen gå upp 4.30 igen för att gå till nästa jobb. komma hem därifrån runt 12 och då försöka få några timmars sömn innan man ska till fellini vid 18 igen. Det är hårt.
Jag håller dock inte på att arbeta ihjäl mig. Det är bara den här veckan det har blivit såhär för Wayne på Fellinis är bortrest så jag har jobbat 6 kvällar på raken vilket jag normal inte gör. (cash cash cash).
MEN idag hade jag världens fredagsstämning på jobbet. För från och med idaf vid 12 (torsdag) är jag ledig fram till 18 imorgon fredag!!! ÄNTLIGEN!!!
När jag var påväg hem från jobbet idag så fick jag reda på att både Linnea och Sofie också är ledig idag! Det var väldigt länge sen vi alla 3 kunde umgås. Så vi firade med att gå till Hyde Park där de käkade sin frulle (vilekt mer var min lunch eftersom jag redan jobba i 6h). Solade lite, men jag gick hem nu för att ta mig en liten tupplur. Vill inte riskera att somna i solen och vakna som en kräfta. Jag får passa på att sola imorgon på dagen istället! Ikväll ska vi laga mat tillsammans. Tacos står på menyn och jag längtar redan. Det är dags för fredagsmys helt enkelt!
Roligast idag på jobbet var en man som kom fram till mig och bara "jobbar inte du på en restaurnt uppe i Darlinghurst?". Det visade sig att jag visste serverade dem på Fellinis i måndags kväll. Världen är allt bra liten ibland.
Något mer kul som händer här nere? Jo, tänkte föröska planera en liten födelsedagsfest snart. Jag vill verkligen ha maskerad i benämningen att man har masker på sig! Det skulle vara helt underbart. Måste finslipa lite bara. Plus att Khana här i lägenheten med fyller år samma dag så vi får nog ta o fixa något tillsammans.

Nej, det har säkert hänt mer saker som jag vill berätta om, men är så trött att ögonen går i kors.

JUST JA!
Kolla vad jag hittade igår

Mmmmm Marabou och basett lakrits (jag tänker alltid på pappa när jag äter dem). Hittade dem på en affär som hette något i stil med "7star groceries" som ligger på Vicotoria Street trehundra något. Nära korsningen Victoria St och Liverpool St. (och jätte nära Fellinis). Det var lite dyrt, men det var värt vartenda cent för att smaka Sverige igen.

nattinatti

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej!



Jag läser din blogg regelbundet och är hemskt nyfiken på hur lägenheten ser ut? Det hade varit trevligt med lite bilder. Sen undrar jag hur ni fick tag i lägenheten? Är det lätt att hitta boende efter den första veckan i Australien då man bor på vandrarhem?

2010-11-25 @ 11:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0