Sydney: Not the best of days.


En omplåstrad Anna

vad har hänt på sista tiden då.
Fick min första lön i söndags. Underbart kan jag säga. Så i måndags började dagen med att vi gick till Westpac och äntligen fixade våra bankkonton och bakannkkort. Det är ju bra att öppna ett här nere så att man kan ta ut pengar utan att behöva betala en massa avgifter för att ta ut kontanter. Det mesta här i Australien kan man betala med kort vilket är svin bra. Men som sagt, vissa saker behöver man ju kontanter till.
Det är jätte fint väder här nere igen och vi gick ner till Darling Harbour för att käka en mysig lunch. Blev en Caesar sallad och ett glas vitt i solen. Väldigt mysigt och avslappnande. Sen på kvällen blev jag inkallad till jobbet så blev en jobbdag till, inte mig emot. Dock så blv det jätte kvavt ute och sen på kvällen var det världens Thunderstorm över Sydney. Himlen blinkade som en discolampa och det ÖSTE ner. Jag sprang på restaurangen och försökte rädda alla glas och dukar som stod ute.

Igår var det Återigen jätte fint väder. Blev en sväng till WT och sen gick vi bort mot operahuset där vi alla nu ska på intervju nästa tisdag för servitris jobb på en ny restaurang som öppnar. Sen fick jag ett meddelande om att jag imorgon klockan 11 ska på en intervju på the Establishment. En jätte fin restaurang, verkligen jätte fin. Är väldigt väldigt nervös inför det. Måste upp tidigt imorgon och fixa mig fin så jag passar in.



Sen på kvällen klädde vi upp oss och begav oss till The Gaff. Det var en riktigt bra kväll till att börja med. Var lite mysig latinomusik från ett live band. Var en lugn kväll så vi skulle bara gå ner i källaren och kolla dansgolvet en sista gång. Då var det en tjej som satte krokben för mig så jag föll nerför en liten trappa. Fick sjuka skrapsår på knäna och har världens hack i handen. Det var inte det värsta dock. Vi skulle skynda oss där ifrån och jag blev jätte chokad så var tvungen att sätta mig ner och andas lite. Kände mig lite bättre och så vi bestämde oss för att gå upp och gå ut o åka hem. Jag minns att jag började gå upp för trappan sen minns jag inget mer tills jag helt plötsligt sitter utomhus på en trappa. Jag svimmade helt enkelt och underbara Sofie och Linnea hjälpte mig ut. Väl där ute så blev jag nog sittande i en timme. Jag kunde inte ställa mig upp för varje gång svartande det för mina ögon och jag höll på att svimma igen. Verkligen chock tillständ på mig. Alldeles likblek och jag kallsvettades. Efter en timme med en massa filtar runt mig kunde vi ta en taxi hem. Blev omplåstrad ordentligt av Scott vår roomie och det behövdes verkligen. Usch, det var verkligen det hemskaste. Vem gör något sådant? Så inte direkt någon toppen kväll. JAG ska ALDRIG mer gå till The Gaff. NEVER.
Idag har jag världens huvudvärk och känner mig en smula yr så har bara vilat här hemma. Ikväll ska jag till jobbet. Det ska nog gå bra, måste ju tjäna pengar så har inte så mycket val. Har kanske fått en liten hjärnskakning eller något.
Känns så skönt att jag är här med två så underbara vänner som tog hand om mig så fint igår. Tack så jätte mycket tjejer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0