Sydney: Livet är en bergochdalbana

Livet här nere är verkligen en bergochdalbana.
Imorse var jag riktigt glad, gick till underbara Royal Botanic Gardens med Jennie och var fortfarande riktigt glad. Var riktigt stekande hett kan jag lova. Jösses.
Gick hem till lägenheten efter att ha vart  o handlat lite soya mjölk, vilket var ett måste för min mage har vait i lite upplösningstillstånd de senaste dagarna pga all "sur" man äter och all skräpmat. Så imorgon bittit blir det gröt och sen en mörkmacka med köttbullar på. Linnea och Sofie hade lagat köttbullar till hela lägenheten. Jag var på jobbet men fick mig en tallrik när jag kom hem :)
I alla fall, när jag kom hem till lägenheten var det HELT öde. Sofie och Linnea var och jobbade båda två så jag var helt ensam. Jösses vad deppig jag blev. Usch, det var ingen kul alls. Ville typ inte ens gå till jobbet. Fast så fort jag kom dit och jag fick tankarna på maträtter ochv viner så försvann den jobbiga känslan i magen.

Vi satt och pratade om det igår, att humöret verkligen är en bergochdalbana här nere. På en dag kan man nog växla mellan glad och ledsen och uppgiven minst 3 gånger. Jag antar det är för att man inte är hemma. Här finns inte min sköna säng, inte vårat fyllda kylskåp (gud vad jag saknar att ha mat hemma och kunna käka när man känner för det), inte lugnet, inte lika mycket privatspace och inte min älskade Anders. Men Australien har ju så mycket annat som är så underbart och det här är ju ett äventyr, jag åkte inte hit för att det skulle vara exakt som sverige utan för att det skulle vara något nytt. Då får man ta baksidorna med ibland.

Nu ska jag sova, för imorgon har jag en viktig intervju på ett hotel. Håll tummarna och ta i trä för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0