Sydney: Lite frågestund

Fick några frågor som jag kanske borde ta o svara  på då.
Först, lite tips om vad man ska göra här gjorde jag en lista på i några inlägg sedan. Dock måste jag även tipsa om Sydney Fishmarket som är helt underbart. Eller först trodde jag att jag skulle spy av all fisklukt. Men sen var det helt underbart. Man kan köpa räkor, krabbor, musslor, ostron och hummrar som är redo att äta direkt, sen kan man sätta sig ute och bara njuta bredvid hamnen. Det bästa för tips är helt enkelt att läsa igenom det jag skrivit innan, för när man väl sitter här och ska försöka komma på saker så är det helt blankt. Men på en fin sommardag, käka lunch på Hyde Park Café, helt underbart  i solen!
Och angående boende, vi bodde ju inte så länge på hostel eftersom att vi hittade vår lägenhet direkt. Men YHA Central är nog det finaste hostellet jag någonsin satt min fot på. Jag har alltid varit lite anti-hostel för att det brukar vara sunkigt. Men just YHA central är nästan som ett hotell. Skaffa ett YHA membership kort om ni funderar på att bo mycket på hotell. För YHA finns överallt, har ofta hög standard och man kan få en massa andra rabbater med med det kortet. Plus att personalen är jätte vänlig och kan hjälpa och tipsa en om ALLT!

Fick även en fråga om hur det var att lämna min älskade Anders där hemma. Jag ska inte ljuga, det är det värsta jag gjort. Det gör ont i kroppen av tanken bara. Men samtidigt måste man göra vissa saker ibland och det här var en av de sakerna. Vissa dagar är värre än andra, men vi löser det genom att SMSa mer eller mindre varje dag och vi försöker skypea i alla fall varannan dag. Men vi kommer klara det här fint, har mycket att längta efter när ja kommer hem <3 Jag vet väldigt många tjejer som är här nere som jag vet lämnat sina respektive hemma. Men om man inte kan klara 5 månader ifrån varandra ska man kanske ta och fundera över om man ska vara tillsammans? För mig finns det bara en kille, och det är min Anders.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0