Sydney: Just another day in paradise


En bild från i helgen på lite vilda kangaroos i Blue Mountains.

Ja, vart var jag sist i min berättelse? Jo, Melbourn Cup day. Vi klädde oss lie fint och gick ner till george street till puben Three Wise Monkeys. Vi kom dit vid 2 typ, och det var ganska dött, men vi beställde in lite mat. Blev världens godaste fish and chips med vitlöksbröd. jösses vad gott, som en fattig backpacker så passar man på att äta upp varenda smula, för man vet ju aldrig när man får mat igen. Sen började verkligen hela puben fyllas och alla var jätte finklädda. Alla tjejer hade cocktailklänningar och hattar medans killarna hade kostym med blomma i knapphållet. Själva racet som är the race var klockan 3 och då kan jag lova att det var fullt där inne.
24 hästar som kapplöper, väldigt speciellt. Alla bara skrek inne på puben, för det är tradition här att nästan alla mer eller mindre har satsat pengar på racet. Vinnaren blev numer 8 Americain (lätt att jag skulle satsat på det numret om jag vart tvungen efter jag älskar 8). Stämningen där inne var riktigt intensiv, till och medså att jag som inte har något som helst intresse för hästkapplöpning vart exalterad.
Efter själva racet insåg vi att alla verkligen SUPER uppklädda här nere på melbourne cup day så vi drog fort hem och svidade om till lite snoffsigare kläder. Trots att vi gjorde ett bra jobb så kände vi oss väldigt ouppklädda jämfört med hur snyggklädda alla på Hugos Lounge var. Vi har ju fått Vip-medlemskap till Hugos så det var nice. Blev dock en tidig hemgång för oss, men det var en riktigt trevlig kväll. Har aldrig haft så himla kul på tunnelbannan hem. Tack Sofie för underhållningen.
Det var en riktig toppen dag, jag var glad ifrån första stund jag vaknade och tills precis innan jag somnade. Det var helt underbart.

Igår när vi vaknade så var det fint väder för en gångs skull, så vi hoppade fort i bikinin och tog tåget till Bondi Beach. ÄNTLIGEN!!! Har aldrig varit där ännu. Jag vet, det är en katastrof att vi varit här i 3 veckor och först nu kom vi till Bondi. Men det har aldrig varit fint väder nog för att åka dit. Det var lite molnigt igår, men lite färg fick man ju ändå :) Och snart kommer sommaren hit och då ska det verkligen bli mycket strand-tid för mig. Det är det bästa med att jobba på kvällarna för då har man dagarna lediga. Dock så ska jag nog snart gå ut och skaffa ett till jobb, gärna ett frukost eller lunch jobb på npgon servering, eller kanske i någon klädaffär så att jag kan dryga ut reskassan lite. För ärligt talat så tjänar man inte direkt bra på att vara servitris... menmen. Drog hem lite tidigt från stranden så jag skulle hinna duscha och fixa mig innan jobbet igår. Fast sen blev det dåligt väder så det fickbli tunnelbannan till jobbet igen. Det är tråkigt, för jag gillar inte att åka det, men nöden har ingen lag när man fryser och det regnar.. Var en helt okey kväll på restaurangen, kan bära 3 tallrikar nu och hälla upp vin på rätt sätt.

Idag vaknade jag tidigt så jag kunde spendera en timme med att skypea med min älskling. Alltid lika underbart. Saknar Anders så himla mycket! Önskar han var här i Australien med mig, för det finns så mycket saker jag vill visa honom här. Men men, jag får klara mig utan honom ett tag, och lida av Anders abstinens.. Men det som gör det lättare är att veta att vi kommer vara tillsammans när jag kommer hem igen, finns ingen jag älskar så som jag älskar Anders.

Nu ska jag snart följa med Linnea och Sofie ut på stan, de ska ut och lämna en massa CVn så att de med kan hitta ett jobb. Jag ska nog ta med något CV jag med om jag hittar något ställe jag tycker om. Vi får se. Sen får det nog bli en stor kopp vamt te från Starbucks :)

Det blev ett långt inlägg om ingeting egentligen. :P
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0