Aussie countdown: 10 days



Lite små saker som jag tänkt på som kanske är bra tips inför resan.

-Skaffa ett nytt svenskt sim-kort. Inte för att man kommer använda sitt svenska SIM-kort där nere, det vore ju ren idioti helt enkelt. Men när man befinner sig på resande fot och kanske vill slå en signal hem när man sitter på flygplatsen i Thailand påväg hem så stoppar man i sitt vanliga SIM-kort och BHAM så får man ALLA sms som skickats det senaste året och att betala räkningen för alla de SMSen med Thailands taxan kommer ju inte vara jätte kul. Så jag ska investera i ett nytt kontantkort till min mobil som jag kan ha under själva resan.

-Tänk på att om man ska ha med mig mediciner som är receptbelagda så måste man ha med kartongen med alla lappar på som visar att de tillhör dig. Annars kanske de snor alla mediciner vilket skulle vara illa!

-Jag ska i alla fall passa på att klippa mig innan jag åker. Ett för att mitt hår är slitet och jag vill ha det fräsht när jag åker och jag är paranoid när det gäller att hitta någon som ens får klippa mitt hår. Troligtvis kommer jag nog inte klippa mig alls där nere så passar på att klippa det lite kortare så att det får växa ut ordentligt där borta.

-Sovmask. Ett måste för att kunna sova på ett flygplan!

-En sovsäck är ju viktigt när man ska bo på Hostel.

-Alvedon/Ibumeting/Ipren eller vilket märke man nu föredrar. I USA var det förjävligt för mig att hitta några bra värktabletter som var som de jag brukar äta. Visst att det finns, men jag tycker det känns tryggt att veta vad det är jag stoppar i mig helt enkelt.

-Glöm inte bankdosan. varför kan man ju undra? Jo för att lönen kommer ju ramla in i Oktober med och då är det ju lättast att kunna för över mellan olika svenska konton. Det är ju inte direkt bra OM man skulle råka bli av med sitt kort och på det kortet har man ALLA svenska pengar som ska finnas där som en back-up under hela tiden.

-Märka saker. Särskilt om man bor på hostel kan det ju vara en fördel att märka upp vissa saker som man verkligen inte vill bli av med. Jag måste komma på något sätt att permanent märka min lapptop så att man vet om det är ens egen någon annan har. Better safe than sorry..

-Skriva upp alla adresser till nära o kära. Det är ju jag som roar mig på andra sidan jorden, och de här hemma vill ju säkert ha lite fina vykort som visar att man fortfarande lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0