Aussie countdown: 3 days (tror jag.. )

Sista helgen i Sverige.
Såhär dags om en vecka kommer jag inte sitta och mysa i soffan och kolla på The Event, nej då kommer jag vara i Sydney, och göra något helt annat må jag tro. (Ignorera tidsskillnads problemet med det här scenariot).
Som sagt, sista helgen hemma. Har spenderat den med att först baka en massa bullar, sen åka och säga hej då till Farmor, sen hämta upp Anders som kom på fin besök från Kalmar, spendera en romantisk lördag tillsammans med honom, kolla på Breakfast at Tiffany's, söndagsmiddag med Mormor på besök.
Har haft världens bästa helg helt enkelt. Var i stan i lördags och finputsade det sista som står kvar på inköpslistan inför Torsdag. Nu har jag ALLT förutom en rackarns Kudde som jag inte kunde hitta. Men pålitliga källor (Linnéa) har nu sagt att det finns på InterSport på Ikano, så imorgon kan jag sätta den sista bocken på listan!

Har införskaffat en jätte tjock bok inför resan nu med. Eftersom jag inte kunde få tag på den ultimata reseboken "Utvandrarna" så har jag nu istället Dostojevskijs "Brott och straff". Ska nog kunna hålla mig sysselsatt ett tag i alla fall.
Imorgon ska jag provpacka för första gång.. cross your fingers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0