Sydney: Day 1


G'day vänner!
Såhär sliten ser jag ut idag. Jetlag till max kan jag bara säga. Men sov riktigt gott inatt! Länge sen jag var så trött. Det ´kvittade att kudden var stenhård. Imorse var det lite motigt att gå upp när klockan ringde kan jag bara säga. Men för att få lite dygnsrytm så var det bara att pallra sig upp. Blev lite frukost här på hostellet. Eller i cafet bredvid där vi har vouchers. Dock täcker de bara en "continental" frukost som verkade väldigt dålig, med toast, scrambled eggs o flingor. Så vi la till 2.50 AUD för att få lite fruktsallad och yoghurt till och det var verkligen värt det kan jag säga. Galet gott med den frukosten. Så nu har vi lite mer energi så snart ska vi stänga av datorn (Linnea ska packa ner sälis) och sen ska vi bege oss ut i Sydney och se vad som finns här. Jag är jätte spänd. Har ju INGEN koll alls på staden vilket är väldigt ovant kan jag bara säga, så måste hitta en karta med.
Idag känns allt mycket bättre med. Igår kväll kändes allt väldigt hopplöst kan jag bara säga. Vi vart trötta och det är inte direkt kul att leva i en resväska och dela rum o duschar med en massa människor. '
Det är väldigt blåsigt här idag så det får bli långbyxor. Imorgon och framåt verkar det bli bättre o varmare väder. Igår vid 22 då vi kom ner vardet ändå 24 grader ute och då regnade det. ME LIKE värme !
Saknar internet hemma! Det är väldigt mycket segare här ochman måste betala 10AUD för att få ha det i 24timmar vilket inte kommer vara hållbart i längden. Men förhoppningsvis skaffar vi en lägenhet snart och kan fixa något bättre. Fram tills dess får vi klara oss med det som erbjuds.
Hej då!
Nu får vi se vad för äventyr Sydney bjuder på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0