Sydney: Day 13 RSA och en night at Hugos :)


En kväll på Hugos :)

Idag har vi suttit på en 6,5h lång RSA kurs. RSA är en kurs man måste gå för att få ett certifikat för att få servera alkohol på restauranger här i NSW. Det dåliga är att man måste ta ett nytt certifikat för varje ny stat man vill jobba i :( aja..
I slutet av "lektionen" var det ett skriftligt prov, men under hela föreläsningen så sa gubben som hade kursen exakt vilka frågor som skulle komma och vad svaret var. Så man måste ju mer eller mindre vara ett retard för att inte fixa det :P
Sen när vi äntligen kom där ifrån så var det super fint o varmt ute så vi har suttit på balkongen och solat lite nu :)
Ikväll jobbar jag inte, vilket är skönt för igår var det en riiiktigt hetsig kväll, bara jag som servitrirs och det var mer eller mindre fullt hela tiden så jag fick springa en massa. Men börjar verkligen kunna det här nu, kommer t.o.m ihåg vilka rätter som har valbara saker som såser och grejer :)
Managerna skulle ringa mig imorgon för att fixa upp mig på ett schema och han lovade att jag skulle få jobba massor :) Super nice!
Perfekt eftersom jag gärna vill göra mer resor så som den som jag ska göra till Blue Mountains nu på Söndag :)
Nu ska vi ut o handla lite.
CiaoSSyd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0