Sydney: Day 8


Anna the Koalabear :)
Här om kvällen så var det en massa folk i dräkter på Skubar och jag lyckades få ett huvud.
I alla fall, idag lördag. Vi har inte hunnit göra så mycket alls för vi har spenderat den mesta tiden med att städa lägenheten. Killarna som bott här innan har ju inte direkt torkat ut skåp och dammsugit så ofta så det var välbehövligt. Nu känns det mycket mer som hemma måste jag säga. Dock fortfaramde väldigt speciellt att bo tillsammans med 5 andra. De andra sover (Bram fyllde år igår så det var lite tugnt i huvet för dem idag.. haha) Vi gick en kort sväng till Three Monkeys och kollade på ett liveband, men sen gick vi hem igen. Ikväll hade vi tänkt gå till the Ivy, men vi ångrade oss så vi bjöd hit Jenny istället för lite mys ikväll!

Vi har upptäckt en sak här i Aussie att man INTE kan lämna tillbaka något i någon affär. Det hände först med att vi köpte mobilt bredband från Vodafone, men sen 2timmar senare så hade vi ju fått den här lägenheten med gratis internet så vi ville lämna tillbaka den, men det fick vi icke.. som tur är kan vi använda det i 3 månader när vi åker ifrån Sydney. Men sen ville vi även bli av med nätterna på Elephant backpackers, och de vägrade att ge oss pengarna tillbaka. Nu har vi istället 5 dagar att använda där.. aja..
varning till Alla som är här nere, man kan inte räkna med att kunna lämna tillbaka något!

Imorgon ska vi förhoppningsvis (om det inte är som idag att det regnar hela tiden) till Bondi beach för första gången. Vi har aldrig lyckats ta oss dit förut. Men jag tror vår roomie Danny ska följa med oss och Jennie med :)
Nu ska vi kolla på Eurotrip och så ska jag vänta på att det blir morgon borta i Svearike så att jag kan skypea !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0