Dator eller inte dator?

Fick en fraga om hur det ar att ha med sig en mini-pc pa en resa sahar.
Vi kopte alla 3 varsin mini pc innan vi akte och det har an sa lange inte varit nagra problem alls.
Det ar valdigt skont att ha en dator till hands att spara bilder pa. Plus att om man koper ett mobilt bredband som vi gjort sa slipper man betala varje hostel for att anvanda deras daliga datorer. Och det blir dyrare i langden om man vill kunna kolla sina mail ofta och slanga in en och annan bild och kommentar pa Facebook. (eller blogga som jag gor). Samt skypea med min Anders nar det gar.
Det ar inte alltid det finns tillrackligt bra anslutning pa alla stallen for att det ska fungera att Skypea, men att lasa mail och grejer funkar det for. Om man ar i storre stader funkar internet felfritt i alla fall.
Man far saklart vara lite forsiktig med vart men lamnar sin dator. Pa de flesta hostel finns det skap pa rummen man kan lasa in vardesaker i bara man har med sig sitt eget hanglas. Och om det inte finns sa kan man ofta kopa in sig pa ett safe-box nagonstans pa hostellet dar man kan forvara det viktiga.

Det ar inte alls jobbigt att slapa runt pa datorn direkt. Vad kan den vaga? Typ 1.5kg eller? Den pasar perfekt i min handbaggage vaska.

Sa jag antar att mitt rad ar att ta med en dator om man kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0