Pa resande fot: Airlie Beach




Jag vet inte vad ni ska gora de narmaste dagarna men vi ska i alla fall ut och segla Whitsundays.
Vi har lite tur i all otur faktiskt. (eller forutom Yasi har vi vall mest haft tur). Vi skulle boka idag men var lite down eftersom att vi vet att det ar sjukt dyrt, och vi ville valdigt garna aka pa en 1 eller 2 dagars overnattning. Men efrersom cyklonen lyckats skramma bort allt folk harifran fick vi en riktigt bra deal pa baten On Ice som ar 2 dagar och 2 natter. Mer eller mindre helpension med alla maltider och sadant inkluderat. Plus att snorkllingsutrustning, glaskajaker, vindsurfing och liknande aktivierter gratis. Inte helt fel.
Skulle ga pa runt 500 dollar men vi fick det for 370 dollar. vart.
Plus att vi far en gratis natt har pa vart underbara hostel Airlie Beach Water Backpackers. Vi ar typ helt ensama. Jatte frasha rum och vi blev uppgraderade igen. Egentligen kostade ett 17persons rum 20 dollar per natt. Men vi fick ett 8 personer female dorm med egen dusch och toa for samma pris. Och vi ar helt ensama i det sa vi ar pretty much in heaven. Folk ar sa snalla mot oss, sarsklit nar det kommer fram att vi var i Townsville mitt under cyklonen.

Nu ska vi vall ta oss nagot att ata. Har planer pa att grilla pa stranden ikvall.
Har varit valdigt effektiva idag och tagit tag i all tvatt sa nu luktar allt gott igen. Alla klader blev jatte ackliga eftersom vi anvande dem som madrasser nar vi sov i evakueringscentret.
Ska ladda upp bilder pa facebook sen tankte jag. Kanske borde hitta nagon annan sida med jag kan lagga upp bilder pa for de som inte har mig pa Fb.. (men det far bli senare)

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0