På resande fot: Greyhound

Om att åka Greyhound i 17h.
Det är inte det roligaste direkt. Men ett måste ibland och vi klarade det galant från Airlie Beach till Noosa Heads.

Människor på bussen: -
(Jobbiga Kiwis som stötte på Sofie och bettede sig odrägligt men som tur va gick de av mitt i natten. Sen var bussen FULL av svenskar och vi har blivit en liten smula allergiska mot svenskar på sista tiden känns det som så inte kul det heller)
Sova på buss: -
(NEJ NEJ NEJ. Jag sov bättre på cementgolet i evakueringscentret än på bussen. gick inte ligga skönt på något sätt alls. Kramp lite här och där och min rygg var helt förstörd efteråt. Plus att det var SVINKALLT på bussen. Låg med en filt över mig men frös ändå)
Busschaufför #1: ++++
(Samma som  körde oss mellan Cairns och Mission tror jag. Jätte söt gubbe som i alla fall försökte höja värmen i bussen. Dock hörde man inte ett skit av vad han sa i högtalaren så svårt att veta vart man var)
Busschaufför #2: -
(Elak, sa åt Linnea klockan 02.00 när hon frågade om han kunde höja värmen att hon bara frös för att hon inte gjorde något. MEn vad ska man göra mitt i natten?)
Smidighet: +++
(Soft att inte betala boende en hel natt! och med vårat busspass är det väldigt smidigt med hur ofta bussarna går. Imorgon när vi ska till Brisbane hade vi 3 olika tider att välja mellan! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0