På resande fot: Surfers Paradise


Slänger in en bild ifrån en avala kvällar på hostellet i Manly, Brisbane. Om jag inte missminner mig så är det Circle of Death som spelas.
Nu sitter jag i Surfers Paradise. Vill verkligen gå och lägga mig. Men vi bor i ett 14personers dorm och alla springer fram och tillbaka till vår ENDA delade toalett så jag hinner aldrig dit. Plus att det är en gubbe i rummet som snarkar JÄTTEHÖGT, och suckar och stånkar i sömnen. Jippie,kommer bli en underbar natt i värmen här. Plus att en brittisk tjej nu blivit jätte arg på gubben som snarkar och skriker på honom fast han sover. Jösses, vilket drama det här kan bli. Jag har i alla fall ett par öronproppar i väskan som kan komma till god användning inatt.
Ikväll har Sofie och Jag vandrat runt staden som två Zombies. Linnea har egat och sovit sen klockan 4 i eftermiddags och det går inte riktigt väcka henne, tror att hon pratar i sömnen när vi pratat med henne.
Surfers ser så mycket ut som L.A och Honollulu. Bara en massa turistsaker. Blinkande lampor och liknande.
Dock så är det så galet dyrt här. Vi har nog gått runt hela staden på jakt först efter Sushirolls (billigt och gott) men fick ge upp den idén. S då tänkte vi var sin pizza slice. Men inget ställe tog kort och jag vill inte betala bankavgifter för att ta ut cash heller. Så bara att vandra vidare. Wollies hade stängt vid 21, och då fanns det bara IGA och SPAR kvar. Men där tog de 3dollar för en cup-a-noodle som i vanliga fall kostar 70cent. Så inget blev det av de heller. Efter ungefär en timme, när vi knappt orkade stå upplängre styrde vi helt enkelt stegen mot Hungry Jacks. Så varsin cheeseburgare ligger nu fint i magen.
Plus värsta backpacker tipset, när man köper läsk där får man en tom mugg som man får fylla på hur ,ånga gånger som helst. Vihann med 3 refills i alla fall så nu har vi fått vår kvot av Coca cola ett tag framöver.
Imorgon blir det sovmorgon! Fick ju bara 4h sömn inatt så måste ta ifatt. Sen chilla hela dagen och ladda för en riktig utgång i Surfers. Det är ju det som Surfers är känt för, sitt galna nattliv så dags att ta på sig svängkjolen igen och dansa fötterna varma. Var länge sen så får se om man är lite ringrostig eller ej.
Nej nu är badrummet ledigt så jag tar löpet dit!
puss


Kommentarer
Postat av: emelie

anna! jag har last igenom hela din blogg de senaste timmarna, anlande namligen till sydney igar. perfekt att lasa om allt ni gjort och fa en hel del skona tips.



skulle vara jattekul att ses nar ni kommer tillbaka till sydney, ar namligen sjalv en linkopingsbrud - misstankte att du ocksa var det redan nar jag sag bloggens profilbild. balen - basta dagen nagonsin!



lagger till dej pa facebook! ha en jattetrevlig resa :) kram

2011-02-18 @ 06:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0