På resande fot: Gold coast time baby

Framme i Byron Bay.
Vi hade tänkt att stanna här i 3 nätter. men när vi väl stod vid incheckningen och den trevliga gubben i receptionen erbjöd oss ett bättre pris av 26dollar per natt om vi bokade en vecka så insåg vi att det inte finns en enda anledning till att vi inte ska stanna så länge här? Så nu har vi en vecka i allas vårt Byron Bay. Ska bli väldigt intressant att se vad staden har att erbjuda. Redan nu älskar vi det, liten hippie town tycker jag allt det är. Jätte mysigt överallt. Väldigt ihoptryckt i centrum, men bra med nära avstånd till allt.
Sen blir det allt en liten dagstur till Nimbin med.

Senaste dagarna har vi betat av Surfers Paradise och Coolangatta.
I surfers blev det pub crawl som jag skrev. Det blev en trevlig kväll, och väldigt lång eftersom den började klockan 17 redan. Bästa stället vi hittade att gå ut på var lätt Vanity (f.d bedroom). Helt galet var fint det var där. Och det allra bästa var nästan toaletterna. De var helt magiskt inredda med hur mycket speglar som helst och guld och allt annat som kan vara en del av varje tjejes dröm om ett badrum. PLUS att de hade en frisör och make-up artist som kunde piffa till en, samt en massa parfymer som man glatt kunde spruta på sig. (Blev lite hemligt förälskad i CK in2you). och så hade en dator inne på datorn så man kunde uppdatera sin facebook status. jösses....
Konstigaste händelsen var dock när vi drog till SinCity bara för att kolla folket och helt plötsligt känner jag att någon knackar mig på axeln. Vänder mig om och där är Fredrik och Jonathan. Umeå killarna jag spenderade nyårsafton med. Visste inte ens att de var i Surfers, än mindre att de skulle vara på samma klubb. Men som tur fick vi reda på att Elin oxå var i Surfers så nästa dag blev det lunch på donken med henne innan vi drog vidare till Coolangatta.

I Coolangatta checkade vi in på YHA Coolangatta. Hade egentligen bara en enda dag i Coolangatta men vi älskade det! Underbar strandstad där allt handlar om Surfing. Det ligger bara 40min från Surfers Paradise och är verkligen värt ett besök om man vill ha fina stränder. på fredag börjar Roxy Pro surf competition. Världens störtsta och bästa surftävling, tydligen. Australiens (världens?) bästa surfare kommer dit för att surfa där. Igår kväl träffade vi Sofies kusin som bor där för att surfa bara. Är lite avundsjuk alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0